از برانکو، رحمتی و کردوانی بیاموزیم

خبرهای امروز را با تبریک به پرسپولیسی‌ها شروع می‌کنیم و یادی می‌کنیم از برانکو که به همه ما نکته‌ای آموخت. وقتی پرسپولیس پانزدهم جدول بود و برانکو وعده قهرمانی داد، همه به او خندیدند اما او به ما یاد داد که می‌توان از پانزدهم جدول به صدر آمد، آن هم با چهار گل. به هر حال درست است برانکو اجنبی است و مثل آقای مظلومی فرزند وطن نیست اما انصافا او بهتر از هر کسی می‌داند که: رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود!

خبر بعدی امروز درباره دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور است که وقتی با اردوغان دست داد خیلی قاطع حرف‌هایش را زد و انگشت سبابه‌اش را چند بار در هوا بلند کرد و خط‌و‌نشان کنید. به هر حال خوبی رئیس‌جمهوری که انگلیسی بلد باشد همین است.

خبر بعدی درباره پروفسور کردوانی است. جغرافی‌دان برجسته کشور که چند سال پیش در مخالفت با انتقال آب دریای خزر به مناطق دیگر دلایلش را مطرح کرده بود، در جدیدترین اظهارنظر این کار را معقول‌ترین کار ممکن دانست. نمی‌دانم چرا برخی از رسانه‌ها تعجب کرده‌اند از تغییر موضع آقای کردوانی. طرف عمرش را در جناح راست سپری کرده و موهایش در ستادهای راستی سپید شده است حالا از اعضای چپ تندرو است اما کسی به او خرده نمی‌گیرد. پروفسور کردوانی که این‌طوری نچرخیده است؛ فقط با یک چیزی قطعا مخالف بوده، حالا قطعا موافق است و آن را پنهان نکرده، بلکه بیان کرده است.

اما خبری دیدم درباره ثبت‌نام دانشجویان برای گرفتن بن‌کارت نمایشگاه کتاب تهران! مگر دانشجو جماعت کتاب هم می‌خواند؟ اصلا مگر کتاب می‌خرد؟ شما دانشجو باشید می‌روید بن‌کارت می‌گیرید و کتاب می‌خرید؟ یعنی کتاب از جزوه استاد بهتر است؟

خبر آخر باز هم درباره شهرآورد تهران است. یکی این که اصلا فکر کنید تماشاگران آزادی را به گند نکشیدند. در همین ایسنا بروید عکس‌های بعد از دربی را ببینید و شرم کنید. اما نکته‌ای که می‌خواهم بگویم درباره رحمتی است. رحمتی در دو گلی که کاملا خودش مقصر بود دست‌هایش را به طرف دفاع استقلال باز کرد و آنها را خفت داد. همین. خواستم بگویم اگر امید داشتن را از برانکو یاد می‌گیرید اعتمادبه‌نفس داشتن را از رحمتی بیاموزید.

رضا ساکی – خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

پایان پیام

کد خبر : 16490 ساعت خبر : 9:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16490
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات