برگزاری تور تهران‌گردی بانوان

همزمان با آغاز سال نو و با توجه به قرار گرفتن در ایام میلاد حضرت فاطمه (س)و هفته بزرگداشت مقام زن، دفتر مشاور امور زنان و خانواده سازمان میراث فرهنگی استان تهران به مناسبت این ایام و همچنین در راستای اهداف ارتقای سلامت و حفظ نشاط و شادابی بانوان همکار اقدام به برگزاری تور یکروزه تهران‌گردی کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، زهرا احمدی‌زاده مشاور امور زنان و خانواده سازمان با اعلام این خبر افزود: این تور روز چهارشنبه ۲۵ فروردین با استقبال ۷۰ تن ازبانوان شاغل به همراه عضوی ازخانواده آنان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این بازدید از بناهای تاریخی ومذهبی شهرری (برج طغرل، بی بی شهربانو، ابن بابویه و چشمه علی )بازدید شد و بازدیدکنندگان درمرقد متبرک حضرت شاه عبدالعظیم حضور یافته و آن مرقد را زیارت کردند.

احمدی‌زاده ادامه داد: این برنامه که با تایید ریاست سازمان و پشتیبانی و همراهی معاونت توسعه صورت گرفت در طول سال جاری ادامه و استمرار خواهد داشت.

لازم بذکر است که به پیشنهاد و درخواست مشاور زنان و خانواده سازمان، مبلغ ۲میلیون ریال نیز در ابتدای سال جاری برای بانوان شاغل و سرپرست خانوار به عنوان هدیه منظور شد.

 پایان پیام

برج طغرل

برج طغرل در شرق آرامگاه ابن بابویه در خیابان ابن بابویه شهر ری واقع شده‌است و از آثار به جا مانده از دورهٔ سلجوقیان می‌باشد. در برخی متون این محل، برج خلیفه یزید نامیده شده‌است. ارتفاع برج حدود ۲۰ متر می‌باشد (بدون احتساب گنبد مخروطی شکلی که امروزه اثری از آن نمانده) به اعتقاد برخی از کارشناسان این برج شبیه عقربه‌های ساعت بوده و می‌توان از روی تابش آفتاب بر روی کنگره‌های آن زمان را تشخیص داد.
چالش و اختلافات فراوانی میان کارشناسان و مورخان دربارهٔ شخصیت مدفون در این بنا وجود دارد. عده‌ای آن را آرامگاه طغرل بیک سلجوقی می‌دانند و در مجمل‌التواریخ صفحهٔ ۴۶۵ این‌گونه آمده‌است که «سلطان طغرل‌بیک شهر ری وفات رسید و تربتش آنجا برجاست». مورخ ترکیه ای، فارق سومر نیز محل دفن طغرل را همین مکان می‌داند.

کد خبر : 16622 ساعت خبر : 8:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16622
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات