ثبت ۱۰۰میلیون بازدید از مراکز گردشگری

ثبت ۱۰۰میلیون بازدید از مراکز گردشگری

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: ۱۰۰ میلیونی ایرانی در ایام نوروز سال ۹۵ از مراکز تفریحی، زیارتی، فرهنگی و گردشگری بازدید کردند، همچنین در این تعطیلات شاهد کاهش تقاضای سفر هموطنان به ترکیه و امارات بودیم.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری هماهنگی خدمات سفر نوروز ۹۵ با اشاره به فعالیت ۳۷ ستاد استانی و مراکز تجاری آزاد از آذرماه ۹۴ برای برنامه‌های نوروز اظهار داشت: تمام تلاش ۱۸ دستگاه ملی و شمار بسیار از موسسات و انجمن‌ها وشهرداری‌ها این بود که تعطیلات نوروز با حداقل چالش‌‌ها برگزار شود.
وی با اشاره به آمار طرح نوروزی ادامه داد: یکی از آمار‌ها مربوط به «نفرشب اقامت» است که در این ایام ۶۲ میلیون «نفر اقامت» داشتیم که افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد همچنین از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید از مراکز تفریحی، گردشگری و فرهنگی کشور صورت پذیرفته است که این آمار‌ها در سامانه سفر در همه استان‌ها به ثبت می‌رسد.
رحمانی موحد با اشاره به پیوستن سه استان کشور به باشگاه یک میلیون «شب اقامت» افزود: این استان‌ها شامل خراسان جنوبی کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

ثبت ۱۰۰میلیون بازدید از مراکز گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درباره تعداد خروجی و ورودی مسافران در ایام تعطیل بیان داشت: آمار نهایی را پلیس مهاجرت در انتهای هر ماه اعلام می‌کند ولی براساس آماری که به دست ما رسید ه است پرواز ایرانی‌ها به امارات در ایام نوروز ۱۸ درصد کاهش یافت همچنین پرواز مسافران ایرانی به ترکیه نیز با ۱۰ درصد کاهش پروازی مواجه بودیم که در مجموع خروجی ایرانی‌ها از کشور ۱۰ درصد کاهش یافته بود و این در حالی است که رشد پروازهای داخلی به کشورمان افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: همچنین در ایام نورز یک میلیون نفر در ایام نوروز در حوزه‌های خدماتی از جمله راهداری، نیروی انتظامی، اورژانس امداد و نجات و… در ستادهای اجرایی مشغول به خدمات‌رسانی به مسافران نیز بودند.
رحمانی موحد درباره نظارت بر هتل‌ها و برخورد با متخلفان در ایام نوروز خاطرنشان کرد: با توجه به افزایس مصوبه ۱۲ درصدی نرخ هتل‌ها را دا شتیم هزینه هتل‌ها با مدیریت صاحبانشان مدیریت شد. کما اینکه در این ایام ۵۵ مرکز اقامتی، ۲۶ دفا‌تر آژانس و ۶۱ واحد پذیرایی که در حیطه مدیریت سازمان میراث فرهنگی بود به دلیل تخلفات تعطیل شدند و در مجموع ۱۰۶ مورد شکایت در حوزه گردشگری به سامانه ۰۹۶۲۹ گزارش شده بود.
او همچنین درباره انتخاب شش شهر بر‌تر مدیریت خدمات شهری در نوروز گفت: استان‌ها براساس هفت شاخص احصاء شده در حال جمع‌بندی هستند.
رحمانی موحد در این نشست که با حضور نمایندگان سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای‌، جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات‌، وزارت آموزش و پرورش‌، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر‌، اورژانس‌، پلیس راهور ناجا و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد‌، با اشاره به حادثه سقوط بالگرد امداد در شیراز و سوانحی که برای‌ راهداران گیلان و نیروی انتظامی در خراسان شمالی رخ داد‌، به خانوادگان بازماندگانشان تسلیت گفت و برای آن‌ها صبر مسالت کرد.

پایان پیام

کد خبر : 15683 ساعت خبر : 2:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15683
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات