جایزه بین‌المللی کتاب برای طرح با من بخوان

داریوش جعفری، هنرمند و فعال فرهنگی کوهدشتی، معتبرترین جایزه‌ی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) را به خاطر اجرای طرح «با من بخوان» کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «با من بخوان» عنوان طرحی است که از سال ۱۳۷۹ توسط موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، باهدف گسترش ترویج کتاب‌خوانی در مناطق دوردست و محروم کشور با شعار (همه کودکان حق‌دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند) شروع‌ شده است.

این طرح با مشارکت آموزش‌وپرورش شهرستان کوهدشت و پژوهش سرای دانش‌آموزی فارابی این شهرستان از سال ۹۲ آغاز شد و هم‌اکنون ۴۲ نفر از آموزگاران شهرستان کوهدشت که آموزش‌های لازم را از طریق کارشناسان مؤسسه تاریخ ادبیات کودکان دیده‌اند، در ۴ دبستان به اجرای طرح می‌پردازند.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان پس از سال‌ها پژوهش درباره تاریخ ادبیات کودکان و جایگاه کتاب‌های کودک در جامعه، بر این باور است که ترویج ادبیات در میان کودکان و نوجوانان به‌ویژه از راه کتاب‌خوانی با آن‌ها می‌تواند استعدادها و توانمندی‌های ذهنی نسل آینده جامعه را شکوفا وزندگی آن‌ها را دگرگون و بارور کند، لذا بهره‌مندی از کتاب‌های باکیفیت ادبی به یک حق روشن برای کودکان و نوجوانان تبدیل‌شده است.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی ازجمله دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، این شعار را که “همه کودکان حق‌دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند” در سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و می‌کوشند با یاری سازمان‌های ملی خود به آن جامه عمل بپوشانند.

پایان پیام

کد خبر : 16102 ساعت خبر : 2:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16102
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات