حجم آب سیمره ۴برابر افزایش یافت

میزان آب سیمره به ۲٫۶ میلیارد مترمکعب رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهندس اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در جلسه مدیریت بحران استان گفت: در لرستان به‌علت وجود کوه‌ها و شیب‌های تند، نوع خاک و پوشش گیاهی امکان سیل وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به پوشش گیاهی خوبی که دراستان وجود دارد جلوی سیلاب‌های احتمالی گرفته شده است.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه تا جایی که امکان دارد باید پل‌ها را حفظ کنیم اما چنانچه سطح آب افزایش یابد پل‌های موقت حذف شود، اظهار کرد: متاسفانه در بحث سیل، عشایر و دامداران ما توجیه نیستند، امور عشایری باید آگاهی لازم را به آنان بدهند.

اصلانی بیان کرد: شهرداری خرم‌آباد نسبت به بازگشایی کانال‌ها و آبراه‌ها اقدام کند. وسایط نقلیه در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بارش‌ها پوشش گیاهی متفاوت‌تری نسبت به سال‌های اخیر خواهیم داشت، تصریح کرد: این پوشش گیاهی برای تامین علوفه فرصتی مناسب و هم تهدیدی برای بروز آتش‌سوزی‌ها وسیع است. در این راستا اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه در مکان‌هایی که امکان سیل وجود دارد دامداران حضور نداشته باشند، ادامه داد: سال گذشته میزان آب سیمره ۷۰۰ هزار مترمکعب بوده است. با بارندگی‌های اخیر میزان آب سیمره به ۲٫۶ میلیارد مترمکعب رسیده است.

اصلانی با اشاره به اطلاع‌رسانی برای در جریان قرار دادن مردم، افزود: در بحث اطلاع‌رسانی مهندس رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران استان مورد وثوق ماست.

وی گفت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی بزرگ‌نمایی نکنید ما آنچه حق مردم است را به مسیولان رده بالا اطلاع می‌دهیم.

پایان پیام

کد خبر : 16343 ساعت خبر : 12:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16343
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات