خرم‌آباد یکی از هفت شهر برتر گردشگری

خرم‌آباد یکی از هفت شهر برتر گردشگری

هفت شهر برتر گردشگری در ایام نوروز در نهمین نشست ستادمرکزی هماهنگی  خدمات سفرمعرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نهمین نشست ستادمرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، نمایندگانی از نیروی انتظامی و وزارت کشور و اعضای ستاد سفر به میزبانی وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنرتهران برگزار شد.

خرم‌آباد یکی از هفت شهر برتر گردشگری

دراین نشست بطحایی معاونت توسعه مدیریت پشتیبانی وزارات آموزش و پرورش ابتدا ارائه گزارشی از وزارت آوزش و پرورش ارائه کرد.

مرتضی رحمانی موحد معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست گفت: هرکاری که برای اولین بار به مرحله انجام می‌رسد نیازمند تجربه هست و در دوره‌های بعدی تکمیل‌تر خواهد شد.

وی هفت شهر برتر در ایام نوروزرا شهرهای مشهد، اصفهان، ساری، خرم‌آباد، نیشابور، مریوان، رامسر نام برد و هفت شهر تبریز، شیراز، ایلام، سنندج، مراغه، آبادان، بانه را نیز قابل تقدیر دانست.

لغت توریسم (Tourism) از کلمه تور (‏Tour) به معنای گشتن اخذ شده که ریشه در لغت لاتین Tourns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش دارد که از یونانی به اسپانیا، فرانسه و در نهایت به انگلیس راه یافته است. در گذشته به گردشگران سیاح نیز گفته می‌شد که در اصل واژه‌ای عربی برگرفته از فعل سیاحت بوده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 16679 ساعت خبر : 2:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16679
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات