دوبرابر شدن ماندگاری مسافران در ایلام

دوبرابر شدن ماندگاری مسافران در ایلام

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان ایلام از دوبرابر شدن ضریب ماندگاری مسافران در این استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، عبدالمالک شنبه‌زاده افزود: میانگین ماندگاری مسافران در اماکن اقامتی استان در تعطیلات نوروز امسال دو شب است که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی برای گردشگران خصوصا در زمینه اسکان، میزان ماندگاری مسافران در این استان افزایش داشته است.

دوبرابر شدن ماندگاری مسافران در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: خوشبختانه در تعطیلات نوروز امسال ظرفیت اسکان ۲۹۷۲۱ هزار نفر شب مسافر و گردشگر در کمپ‌های دائم و موقت، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و خانه‌های استیجاری سراسر استان فراهم شده است.
شنبه‌زاده افزود: استان ایلام با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بکر و همچنین یادمان‌های دفاع مقدس ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.
وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود، ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه هرچه بیشتر گردشگری در استان فراهم شود.

لغت توریسم (Tourism) از کلمه تور (‏Tour) به معنای گشتن اخذ شده که ریشه در لغت لاتین Tourns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش دارد که از یونانی به اسپانیا، فرانسه و در نهایت به انگلیس راه یافته است. در گذشته به گردشگران سیاح نیز گفته می‌شد که در اصل واژه‌ای عربی برگرفته از فعل سیاحت بوده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 15370 ساعت خبر : 2:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15370
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات