رشد اقامت گردشگران در پلدختر و رومشکان

رشد اقامت گردشگران در پلدختر و رومشکان

رشد ۲۹ درصدی اقامت گردشگر در شهرستان پلدختر و ثبت بیش از ۲۸ هزار نفر اقامت

به گزارش پایگاه خبری گلونی غلامرضا سلیمانی با بیان این خبر گفت: شهرستان پلدختر به عنوان حلقه ارتباطی استان‌های خوزستان و ایلام و همچنین آثار متنوع تاریخی و طبیعی نقش بسزایی در اقامت گردشگران دارد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان افزود: طبق آمار دریافت‌شده تاکنون (دهم فروردین ۹۵) بیش از ۲۸ هزار نفر در پلدختر اقامت نموده‌اند که این آمار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است. سلیمانی افزود: از آغاز تعطیلات نوروز تا دهم فروردین ۱۳۹۵ بیش از ۳۵۰۰ نفر از غار دست‌کند کوگان نیز بازدید نموده‌اند.

رشد اقامت گردشگران در پلدختر و رومشکان

بنا به گفته منوچهر بابایی، ۲ کمپ اسکان گردشگر با همکاری هلال احمر و شهرداری در منطقه تنگ فنی و پارک ولایت پلدختر ایجاد شده که تاکنون بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر در این کمپ‌ها اقامت داشته‌اند. مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پلدختر افزود: برپایی سیاه‌چادر محلی به همراه عرضه صنایع دستی و سوغات محلی در کنار این کمپ‌ها، با استقبال خوب گردشگران مواجه شده است. بابایی گفت: در کنار کمپ‌های راهنمایان نوروزی اقلام تبلیغاتی متعددی از جمله نقشه راهنمای گردشگری، کتابچه معرفی آثار تاریخی و طبیعی شهرستان پلدختر و کتابچه معرفی غار کوگان به صورت رایگان در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

ثبت بیش از ۷ هزار نفر اقامت در شهرستان رومشگان

غلامرضا سلیمانی در مورد شهرستان رومشکان افزود: شهرستان رومشگان با آب و هوای مطبوع و گرمسیری خود در ایام نوروز پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی متعددی بوده است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: تاکنون بیش از ۷ هزار نفر اقامت در شهرستان رومشگان در سامانه ثبت آمار گردشگران در استان به ثبت رسیده است. سلیمانی افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی نمایندگی شهرستان رومشگان از آغاز تعطیلات نوروز تا دهم فروردین ۱۳۹۵ بیش از ۳۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی این شهرستان بازدید نموده‌اند. به گفته واحد امرایی، اقامت گردشگران در مدارس، مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی انجام شده است. مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رومشگان افزود: حدود ۷۰۰ تخته چادر نیز با همکاری هلال احمر در سطح شهرستان رومشگان و مناطق اسکان برپا شده که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند. امرایی گفت: اقلام تبلیغاتی متعددی از جمله نقشه راهنمای گردشگری، کتابچه و بروشور معرفی آثار تاریخی و طبیعی رومشگان به صورت رایگان در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 15443 ساعت خبر : 12:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15443
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات