رشد گردشگری در سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: دیار زیبای سیستان وبلوچستان پذیرای ورود ۶۹۸ هزار و ۴۰۰ گردشگر ومهمان نوروزی از مناطق مختلف بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کامبیز مشتاق‌گوهری اظهار داشت: ۶۹۸ هزار و ۴۰۰ گردشگر و مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند تا سوم فروردین به استان سفر کرده‌اند که  این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ( ۵۸۲ هزار گردشگر ورودی ) حدود ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد، بیشترین پذیرش گردشگر اختصاص به سواحل نیلگون دریای بزرگ چابهار و جاذبه‌های اطراف آن، سایت جهانی شهرسوخته و کوه خواجه سیستان همچنین مناظر زیبای حاشیه تفتان دارد.

پایان پیام

گردشگری در ایران

با دقت در سفرنامه‌هایی که به جای مانده به این نتیجه می‌رسیم که آنچه از قرن نهم تا قرن چهاردهم میلادی وجود دارد، گردشگری توسط مردمانی است که از منطقهٔ جغرافیایی ایران پیش از دورهٔ اسلامی است به کشورهای خاورمیانه و خاور دور، مانند: ژاپن و اروپا سفر می‌کردند. این گردشگران گزارش سفر خویش را در کتاب‌های جغرافیائی یا در پژوهش‌های تاریخی و عقیدتی ارائه داده‌اند؛ و در این دوران خبری از رفت و آمد گردشگران اروپایی و مردمان غربی نیست؛ و گویا آنان هیچ گونه علاقه‌ای به گردشگری نداشته‌اند.

گاهی به یک جهانگرد و تاجر یهودی غربی در بلاد شرق برمی‌خوریم. از قرن پانزدهم به بعد، به ویژه در قرن هفدهم می‌بینیم که جریان گردشگری به‌طور دقیق به عکس جریان یافته‌است. جهانگردان مهم را غربیان تشکیل می‌دهند که به سرزمین‌های شرق روی آورده و گزارش‌های گوناگونی از آداب، میراث فرهنگی، شیوه‌های حکومتی، اجناس و محصولات شهرهای اسلامی داده‌اند و خبری از جهانگردان مسلمان نیست یا اگر رحله هائی وجود دارد، در محدوده سفر حج و از منطقه‌ای اسلامی به منطقه‌ای دیگر است.

ایرانی‌ها پس از آلمانی‌ها و گرجی‌ها، سومین کشور «صادرکننده گردشگر» به آسیای صغیر شمرده می‌شوند.

کد خبر : 15186 ساعت خبر : 3:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15186
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات