سنگ‌اندازی مردم به گوزن زرد چه مستندی دارد؟

سنگ‌اندازی مردم به گوزن زرد چه مستندی دارد؟

مسئولان دامپزشکی خرم‌آباد در آخرین اظهار نظر درباره مرگ گوزن زرد خرم‌آباد را ناشی از سنگ‌اندازی بازدیدکنندگان و استرس ناشی از این عمل عنوان کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، باغ‌وحش خرم‌آباد مجموعه عجیبی است که به گفته مدیر آن «برخلاف همه ایران که باغ‌وحش‌ها زیر نظر شهرداری یا محیط زیست و یا بخش خصوصی هستند، باغ‌وحش خرم‌آباد زیرمجموعه سازمان دامپزشکی است که این کار غلط است و طبق قوانین دامپزشکی هم غیرقانونی است اما در زمان استاندار قبلی این اتفاق افتاد و هنوز پابرجاست.»

این باغ‌وحش که در تیرماه سال گذشته هم خبرساز شده بود، به دلیل کمبود بودجه حیوانات را در وضعیت اسف‌باری نگه‌داری می‌کند و تقریبا قتلگاهی برای حیوانات است که این امر به چشم هر بازدیدکننده عادی هم می‌آید. داستان مرگ گوزن زرد باردار در روزهای گذشته یک بار دیگر بحث بیماری تب برفکی این گونه را مطرح کرد اما مسئولان مرگ او را به دلیل استرس ناشی از حضور بازدیدکنندگان عنوان کرده‌اند که البته دکتر ایمان معماریان در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان محیط زیست ایران اظهار داشت: «چنین موضوعی که جانوری در باغ وحش بر اثر استرس ناشی از جمعیت زیاد بازدید کنندگان از بین رفته باشد به هیچ عنوان مبنای درست و علمی ندارد، مگر آنکه جانور تحت تعقیب، دوندگی، تقلا و فعالیت شدید بدنی قرار بگیرد.»

سنگ‌اندازی مردم به گوزن زرد چه مستندی دارد؟

۹۵۰۱۲۳_KHORAMABAD-4

در همین رابطه مهر نوشت: «مرگ گوزن بر اثر استرس در حالی مطرح می‌شود که همچنان پاسخی برای یک سوال اساسی وجود ندارد، سوالی که الهام برنا معاون محیط زیست لرستان آن را مطرح کرده است: این گوزن که در روزهای آخر بارداری خود به سر می‌برده چرا در شرایطی نگهداری شده که به آن استرس وارد شود؟»

به نظر می‌رسد مقصر جلوه دادن مردم خرم‌آباد و یا بازدیدکنندگان در روز ۱۸ فروردین بدون هیچ مدرک و استنادی فرار مسئولان از پاسخ‌گویی به مردم باشد. ای کاش مسئولان آمار بازدید در روز ۱۸ فروردین را هم اعلام کنند چون این باغ‌وحش به جز آخر هفته و ایام نوروز گاه آن‌چنان بازدیدکننده‌ای ندارد.

به گفته مسئولین دامپزشکی لرستان: «گوزن باردار در باغ وحش خرم‌آباد به خاطر پرتاپ سنگ از سوی بازدیدکنندگان باغ وحش خرم‌آباد دچار استرس شده است که این امر موجب می‌شود که خود را به فنس‌های محل نگهداری بکوبد و به علت شکستگی گردن تلف شود.» یعنی آیا واقعا یک گوزن باردار می‌تواند چنین ضربه‌ای به گردن خود وارد کند؟

آیا مسئولان دامپزشکی استان، این گوزن را کالبدشکافی کرده‌اند و یا پرونده را به سنگ‌اندازی مردم و مقصر جلوه دادن آنها برای همیشه بسته‌اند؟ آیا اگر قبول کنیم یک نفر با سنگ مشغول آزار این حیوان بوده است نباید نگهبان‌های باغ‌وحش با او برخورد می‌کرده‌‌اند؟ این گونه رفتار و خالی کردن شانه از مسئولیت و تقصیر را بر گردن مردم انداختن بدون هیچ مستندی به دور از جوانمردی است.

پایان پیام

بخوانید: باغ‌وحش خرم‌آباد، میراث دردسرآفرین

کد خبر : 16304 ساعت خبر : 4:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16304
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

مقصر اصلی خود دولت و مسوولیت در راس امور هستند که اطلاع رسانی نمیکنند

مقصر اصلی خود دولت و مسوولیت در راس امور هستند که اطلاع رسانی نمیکنند