سیل لرستان و کاربران تسلیت‌جو

سیل لرستان و کاربران تسلیت‌جو

خرم‌آباد و لرستان سال‌هاست که گرفتار باران‌های سیل‌آسا و سیل است. خرم‌آباد نوین، یعنی خرم‌آباد بعد از دوره قاجار هم همچنان گرفتار سیلاب بوده است و حالا هم هست.

به گزارش پایگاه خبری گلونی سیدفرید قاسمی در «سرگذشت خرم‌آباد» درباره بارش سیل‌آسای خرم‌آباد در سال ۱۳۴۸ نوشته است و روایت کرده است که چگونه مردم از شب تا صبح در گروه‌های مختلف آب را از خانه‌ها بیرون می‌ریختند و چگونه گونی‌های خاک را در کوچه می‌گذاشتند تا آب وارد خانه نشود. قاسمی همچنین از ۲۸ آذر ۱۳۳۲ سند می‌آورد. روزنامه اطلاعات درباره آن روز نوشته است که پنج شبانه‌روز است در خرم‌آباد باران می‌بارد و پل موقت شهر منهدم شده است و آب از رودخانه وارد خانه‌‌ها شده است.

سیل لرستان و مسئله‌ای به نام پل موقت و دائم، این برنامه را بشنوید:

بنابر اسناد شهرداری خرم‌آباد در دهه چهل و پنجاه دیوارهای ساحلی گِلال یا رودخانه خرم‌آباد را افزایش می‌دهد اما همچنان بعد از چند دهه هنوز در برخی از محله‌های خرم‌آباد مشکل آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه باقی است. نمونه‌‌اش سیلاب زمستان سال ۱۳۷۲ که هنوز در ذهن مردم باقی است و همین سیل اخیر.

در همین سیل اخیر تعدادی از پل‌های موقت خراب شدند و یک پل هم به دستور استاندار خراب شد تا جان مردم در امان باشد. کاربران فضای مجازی که از سیل و آسیب آن در لرستان عصبانی هستند در روزهای گذشته انتقادهایی را به دولت‌مردان و سیاست‌مداران کرده‌اند و از تسلیت نگفتن آنها به مردم لرستان گله کرده‌اند.

سیل لرستان و کاربران تسلیت‌جو

به عقیده این کاربران، مسئولان آن‌چنان که باید به مسئله سیل لرستان اشاره نکرد‌ه‌اند و تسلیت هم نگفته‌اند. این کابران اما همه هنرشان در این است که از مسئولین بخواهند به مردم تسلیت بگویند و یا در سخنان به سیل لرستان اشاره کنند اما تقریبا در هیچ صفحه‌ای و در هیچ نوشته‌ای خبری از مطالبه‌گری نیست و تقریبا هیچ کس از توسعه‌نیافتگی استان نمی‌نویسد و به پیشینه سیلاب در لرستان اشاره نمی‌کند و از دولت نمی‌خواهد سد یا بندی در لرستان ساخته شود.

در روزهای گذشته همه فقط دنبال تسلیت گفتن مسئولین بودند و هر عکسی از غرق شدن پیدا می‌کردند به نام سیل لرستان منتشر می‌کردند. عکس‌هایی از لبنان و سوریه و… کاربران لرستانی فضای مجازی حتی در تسلیت گفتن برای مرگ کودک نورآبادی هم پیگیر توسعه نورآباد نیستند و همچنان با قرار دادن قضیه گوزن زرد در مقابل سیل، راه به بیراهه‌ مویه‌سرایی می‌برند. البته قطعا مسئولین آنچنان که باید مرحم بر درد لرستانی‌ها نگذاشتنه‌اند اما این نوع روزنامه‌نگاری شهروندی نه فقط باعث توسعه استان نمی‌شود بلکه راه توسعه را هم می‌بندند چون این نوع نگاه برای دیدن شدن و کلیک خوردن راهی جز رفتن به راه پان‌ها ندارد. توسعه لرستان و رفع محرومیت در این استان رسانه هوشمند و کاربر پیگیر و آشنا به مبانی روزنامه‌نگاری و توسعه می‌خواهد. این که از صبح تا شب برای مسئولین ابراز تاسف کنیم راه به جایی نخواهد برد.

پایان پیام

گزارش‌گر: رضا ساکی

کد خبر : 16635 ساعت خبر : 10:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16635
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات