شکارچیان قبل از شکار دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طاهر فتح‌الهی رییس اداره حفاظت محیط زیست سلسله خبر داد دو شکارچی قبل از اقدام به شکار توسط ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند. از شکارچیان ۲قبضه اسلحه شکاری (۱قبضه غیرمجاز و ۱ قبضه مجاز) به انضمام کوله‌پشتی، قطار چرمی و ۲۱عدد فشنگ کشف و ضبط گردید و با هماهنگی با قاضی کشیک و تشکیل پرونده متخلفین به جرم شروع به شکار و حمل اسلحه بدون مجوز به مراجع قضایی معرفی شدند.

فتح‌الهی در ادامه توضیح داد: گشت نوروزی این اداره از مورخ ۲۸ اسفند لغایت ۱۴فروردین به‌صورت شبانه‌روزی برقرار و از هرگونه شکار و صید غیر مجاز جلوگیری به عمل آمد. خوشبختانه در این مدت فقط یک مورد تخلف (به شرح بالا) مشاهده که متخلفین با حضور به موقع ماموران قبل از هرگونه شکار دستگیر شدند.

پایان پیام

حفاظت محیط زیست

حفاظت محیط زیست به هرگونه عملیاتی که برای نگهداری محیط زیست یا جلوگیری از تخریب آن صورت می‌گیرد، گفته می‌شود. حفاظت از محیط زیست، عبارتست از تلاشی که به منظور حفظ سلامتی محیط و انسان‌ها، در سطوح شخصی، سازمانی یا دولتی، از محیط طبیعی محافظت می‌کند. با توجه به رشد جمعیت و تکنولوژی، محیط بیوفیزیکی گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود.

این موضوع باید به رسمیت شناخته شود و دولت‌ها باید محدودیت‌هایی علیه فعالیت‌های تخریب محیط زیست ایجاد کنند. از سال ۱۹۶۰، جنبش‌های فعال زیست‌محیطی ایجاد شده‌اند که از مسایل مختلفی در این زمینه اطلاع دارند. هیچ توافقی در مورد میزان اثر فعالیت‌های انسانی بر روی محیط زیست وجود ندارد و اقدامات حفاظتی گاهی مورد انتقاد قرار می‌گیرند. موسسات علمی اکنون دوره‌های آموزشی را پیشنهاد می‌دهند، مثل مطالعات زیست‌محیطی، مدیریت محیط زیست و مهندسی محیط زیست، که تاریخچه و روش‌های حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهند.

در کشورهای صنعتی، موافقت نامه‌های زیست‌محیطی داوطلبانه، اغلب یک پلت فرم را به شرکت‌ها ارائه می‌دهند تا حرکت‌هایی فراتر از حداقل استانداردهای نظارتی را به رسمیت بشناسند و از گسترش بهتر فعالیت‌های زیست‌محیطی حمایت کنند. در کشورهای در حال توسعه، مثل آمریکای لاتین، این موافقت نامه‌ها معمولاً برای اصلاح سطح قابل توجهی از عدم رعایت مقررات اجباری استفاده می‌شوند.

 

کد خبر : 15821 ساعت خبر : 1:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15821
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات