عاشق اوشین می‌پرد توی استخر

خبرگزاری را باز کردم،‌ دیدم نوشته است ۹ نشانه شادی را بدانید. کلیک کردم ببینم آدم شادی هستم یا خیر. اولین نشانه را این‌طور نوشته بود: «اگر دانش‌آموز خندانی بوده‌اید، بدانید تحقیق‌ها ثابت کرده‌اند افرادی که در عکس‌های دوران دبیرستان یا حتی دانشجویی‌شان، لبخند به لب دارند، ۵ برابر کمتر از همکلاسی‌های اخمو یا بی تفاوت‌شان، طلاق می‌گیرند و زندگی شادتر و پایدارتری نسبت به آنها دارند.» بدون این که بقیه نشانه‌ها را بخوانم، صفحه را بستم چون ما که ۱۲ سال آزگار به سیستم آموزشی مملکت خندیدم، شدیم این، و آن دانش‌آموز در‌س‌خوان اخموی کلاس رفت زیباترین دختر محل را گرفت و صاحب شش تا بچه شد!

بعد از خواندن خبر نشانه‌های شادی، خبری دیدم درباره سفر به ترکیه که نوشته بود: «بعد از ماجرای روسیه و ترکیه و بعد از بمب‌گذاری‌ها در ترکیه، خبر رسیده است مسئولان گردشگری ترکیه خواستار افزایش پروازها از مبداء ایران شدند تا بتوانند از طریق جذب گرشگران ایرانی، کمبودهای بی‌سابقه‌ی خود را در این بخش تا حدی جبران کنند.»

البته شواهد تاریخی نشان می‌دهد که همیشه ما دست به دامن هم بوده‌ایم. یعنی هم ترک‌ها دامن ما را گرفته‌اند و هم ما دامن آن‌ها را گرفته‌ایم. یک جوری می‌شود گفت دست‌به‌دامن دوطرفه بوده‌ایم. راستش خودم دوست دارم بروم ترکیه کمی شادی کنم اما می‌ترسم ترکیه مثل تایلند باشد. برادرم از روزی که از تایلند برگشته است شب‌ها لباس شنا به تن می‌کند و می‌پرد توی حیاط و به‌دنبال استخر می‌گردد. مادرم می‌گوید، عکس اوشین را روی موبایلش دیده که برایش قلب فرستاده است.

بعد روزنامه را باز کردم و دیدم خوش‌چهره نوشته است: «مردم از پوپولیست‌ها عبور کرده‌اند» بعد با خودم گفتم یعنی آقای خوش‌چهره نمی‌داند پوپولیست‌ها از مردم عبور نکرده‌اند؟ و مهم مردم نیستند که از چیزی عبور کنند، چون ملت دائم در حال عبور است اما این سیاست‌مداران هستند که باید عبور کنند که نمی‌کنند.

باقی بقای‌تان

رضا ساکی/ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

کد خبر : 16136 ساعت خبر : 1:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16136
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات