فیلم‌های ایرانی بخش مسابقه مشخص شدند

اسامی فیلم‌های ایرانی بخش‌های مسابقه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم‌های ایرانی بخش‌های سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل)  و جلوه‌گاه شرق (مسابقه سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) را انتخاب کرد.

در بخش سینمای سعادت سه فیلم «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی و «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار در کنار ۱۲ فیلم خارجی به رقابت خواهند پرداخت.

در بخش جلوه‌گاه شرق فیلم‌های «A157» ساخته بهروز نورانی‌پور، «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری و «هاری» ساخته امیراحمد انصاری به ۱۲ فیلم خارجی این بخش پیوستند.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اول تا ششم اردیبهشت‌ماه امسال به دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

پایان پیام

جشنوارهٔ فیلم فجر

جشنوارهٔ فیلم فجر مهمترین جشنوارهٔ سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون معمولاً در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم فجر، جایگزینی برای جشنواره بین‌المللی فیلم تهران بود که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، با حمایت دفتر مخصوص شهبانو فرح پهلوی در ایران برگزار می‌شد و در آن فیلم‌های برگزیده سینمای ایران در کنار آثار سینمای بین‌المللی رقابت می‌کردند. بعد از انقلاب اسلامی ، این جشنواره تعطیل شد و بعد از ۴ سال جشنواره فیلم فجر، هم‌زمان با روزهای دهه فجر جایگزین آن شد.

نخستین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ به دبیری حسین وخشوری برگزار شد.

اولین ویژه نامه برای جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه ۱۳۶۵ توسط ماهنامه سینمایی فیلم منتشر شد و این روند تا به امروز ادامه دارد.

جشنواره فجر تا سال ۱۳۷۴ فقط به تولیدات سالانهٔ سینمای ایران می‌پرداخت. از سال ۱۳۷۴ جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان می‌پردازد. در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزهٔ مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند.

کد خبر : 15942 ساعت خبر : 5:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15942

نظرات بسته شده است.