ماهی قرمزها را رها نکنید

ماهی قرمزها را رها نکنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هرسال نزدیک عید، خیابان‌های شلوغ پر می‌شود از ماهی‌های قرمز. ماهی‌هایی که معمولا هرساله صحبت‌هایی درباره خریدن یا نخریدن آنها مطرح است. پر واضح است که نخریدن این ماهی‌ها خیلی بهتر از خریدن و زندانی کردنشان در یک تنگ کوچک شیشه‌ای است اما لطفا اگر از این ماهی‌قرمزها برای عیدتان خریده‌اید آنها را در خانه‌هایتان نگه دارید و در دامان طبیعت رها نکنید. می‌پرسید چرا؟ صحبت‌های محمدرضا پوریگانه عضو هیئت‌مدیره‌ انجمن دوست‌داران طبیعت و محیط زیست زاگرس را با خبرنگار گلونی بخوانید:

«ماهی‌های قرمز گویا گونه‌های از ماهی‌های کپور هستند که دستکاری ژنی شده و روی تنوع رنگ آنها کارهای ژنیتیک صورت یافته است و برخلاف گونه‌های کپور پایه رنگ دانه‌های فلسی آنها با تغییرات عمده‌ای همراه بوده است و در بسیاری موارد موجب تغییر اساسی در ماهیت فلس‌ها شده به گونه‌ای که محیط بیرونی بدن آنها میزبان خوبی برای انواع قارچ‌ها گردیده است.

ماهی قرمزها را رها نکنید

نماشای گلونی را دنبال کنید

این میزبانی موجب شده تا به آلودگی محیط اقامت و نشر باکتری‌ها افزوده شود. این میزبانی موجب تکثیر انگل‌ها و رشد سریع و نشر امراض پوستی می‌شود و باعث تلفات آنها و انباشت اجسادشان در محیط می‌شود. پس از بی‌جان شدن این فساد به سرعت واقع و کمتر حیوانی از لاشه‌ی فاسد آنها تغذیه می‌کند و در واقع این ماه‌ها خود به شکل انگل محیطی تغییر یافته‌اند. فقط اردک ماهی از آنها به خوبی تغذیه می‌کند که متاسفانه بومی استان ما نبوده و نتوانستیم تا کنون تهیه نماییم. اما امیدواریم به زودی و در دریاچه رها نماییم.»

علاوه بر این خوب است بدانید که به گفته اکثر اکولوژیست‌ها و فعالان محیط زیستی ماندن این ماهی‌ قرمزها در خانه بهتر است تا اینکه در طبیعت رها شوند. همین حالا زمزمه‌هایی برای رهاسازی ماهی‌ها در دریاچه زیباکنار هست. پس لطفا مراقب باشید و ماهی‌ها را نزد خودتان نگه دارید.

پایان پیام

کد خبر : 15000 ساعت خبر : 11:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15000
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات