نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در البرز

نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در البرز

در راستای اجرای طرح بازارچه‌های سراسری نوروزی، معاونت صنایع دستی استان البرز اقدام به برگزاری نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در سطح استان نموده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در محل مجموعه تاریخی فرهنگی مروارید در مهر شهر کرج با حضور ۳۰ نفر هنرمند و ۳۰ غرفه در رشته‌های مختلفی مانند گلیم‌بافی، معرق، منبت، جاجیم بافی، تراش و نقاشی روی شیشه، شیشه حرارت مستقیم، زیور آلات، عروسک‌های محلی، البسه محلی، دست دوخت‌های هنری چرمی از تاریخ ۱۹ اسفند ۹۴ لغایت ۱۲ فروردین ۹۵ دایر است.

ضمنا به همین عنوان در شهرستان ساوجبلاغ نمایشگاهی در ضلع شمالی بزرگراه تهران قزوین ورودی شهر جدید هشت‌گرد با هماهنگی مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ تعداد سه غرفه از آثار هنرمندان شهرستان به نمایش و فروش از تاریخ ۲۹ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ۹۵ دایر شده است.

شهرستان ساوجبلاغ

جمعیت این شهرستان بر طبق آمارگیری جامع سال ۱۳۹۵ «۲۵۹٬۹۷۳» نفر بوده و مرکز آن شهر هشتگرد است.

شهرستان ساوجبلاغ براساس آخرین تقسیمات کشوری با وسعتی معادل ۲۸۰۰ کیلومتر مربع در غرب استان البرز واقع شده‌است. این شهرستان از شرق با شهرستان کرج، از جنوب با شهرستان اشتهارد، از غرب با شهرستان آبیک و نظرآباد و از شمال با شهرستان طالقان همجوار است.

نام ساوجبلاغ ترکی و به معنی «چشمه آب سرد» است. این شهرستان دارای روستاهای زیادی است و محصولات کشاورزی فراوانی دارد. میوه‌های آلو شابلون روستای سنقرآباد و گیلاس روستاهای فشند و آردهه و توت ولیان کیفیت بالایی دارد.

پایان پیام

کد خبر : 14918 ساعت خبر : 1:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14918
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات