نمایش ۵ فیلم ایرانی دیگر برای مهمانان خارجی

نام ۵ فیلم ایرانی دیگر که برای مهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌روند، اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فیلم‌های سینمایی «یتیم‌خانه ایران» (ابوالقاسم طالبی)، «فردا روز دیگری است» (محرم زینال‌زاده)، «حورا» (غلامرضا ساغرچیان)، «خواب آب» (فرهاد مهرانفر) و «سویوق» (بهمن و بهرام ارک) در بازار جشنواره برای مهمانان خارجی، مدیران فستیوال ها، پخش کنندگان و خریداران روی پرده می‌رود.

پیش از این، ۲۹ فیلم قبلی که در این بخش روی پرده می‌روند معرفی شده بودند، با اضافه شدن این ۵ فیلم، تاکنون نمایش ۳۴ فیلم ایرانی برای مهمانان خارجی در جشنواره جهانی فیلم فجر قطعی شده است.

جشنواره جهانی فیلم فجر اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال با دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

پایان پیام

یتیم‌خانه ایران

یتیم‌خانه ایران فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان محصول سال ۱۳۹۳ است.

این فیلم در تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شده‌است.
در آغاز جنگ جهانی اول که تمامی جهان درگیر جنگ ناخواسته و بی‌رحمانه‌ای بودند، ایران اعلام بی‌طرفی می‌کند و از ۱۲۹۵ سه سال کشور دچار کمبود مواد غذایی می‌شود که به قحطی بزرگ معروف است. در این اثنا شخصی به نام حاج ابوالفضل، یتیم‌خانه‌ای دایر می‌کند که بچه‌های بی‌سرپرست را در آنجا نگهداری می‌کنند. او فرزندی دارد به نام محمد جواد که پس از مرگ پدر اداره یتیم‌خانه را بر عهده می‌گیرد، پرچم‌دار مبارزه با نیروهای بیگانه می‌شود. فیلم داستان تعقیب و گریز محمدجواد و یک مرد انگلیسی است که یکی از فرماندهان ارتش دنسترویل در ایران است.

در خلال تحقیق برای ساخت سریالی تلویزیونی به نام آخرین دربار آخرین شاه که دوران حکومت ناصرالدین شاه تا حکومت محمدرضا پهلوی را به تصویر می‌کشد، به ناگهان قحطی سال‌های جنگ جهانی اول که مقطعی مهم در تاریخ ایران است توجه طالبی را به خود جلب می‌کند. پس از آشنایی با این برهه از تاریخ، طالبی به جمع‌آوری و مطالعهٔ کتب تاریخی روی آورده و بر اساس اطلاعات حاصله، به نگارش یتیم خانهٔ ایران می‌پردازد.

کد خبر : 16468 ساعت خبر : 2:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16468
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات