نیم میلیون نفر از بناهای اصفهان بازدید کردند

نیم میلیون نفر از بناهای اصفهان بازدید کردند

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد: تا پایان روز چهارم فروردین، نیم میلیون نفر از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان بازدید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی فریدون اله‌یاری با اعلام این مطلب گفت: با توجه به حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در بناهای تاریخی استان، آخرین آمار موجود نشان‌دهنده حضور بیش از نیم میلیون گردشگر در بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان تا پایان روز چهارم فروردین بوده است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان افزود: بیش از ۲۰۰ بنای تاریخی و مجموعه گردشگری امسال توسط نهادهای مختلف از جمله اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرستان‌های استان، آماده خدمات‌رسانی به گردشگران هستند.

وی تصریح کرد: میدان امام اصفهان با حضور بیش از ۳۰۰ هزار نفر گردشگر، همچنان جذاب‌ترین و پربیننده‌ترین مجموعه تاریخی و گردشگری استان به شمار می‌رود.

نیم میلیون نفر از بناهای اصفهان بازدید کردند

اله‌یاری تصریح کرد: مجموعه جهانی باغ فین کاشان و سپس مجموعه جهانی کاخ چهلستون، هر کدام به ترتیب با حضور روزانه ۲۰ هزار و ۱۹ هزار گردشگر در رتبه بعدی انتخاب گردشگران قرار دارند

اِصفَهان شهری تاریخی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز شهرستان اصفهان است. اصفهان، سومین شهر بزرگ ایران و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است و همچنین یکصد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت جهان و نهمین شهر پرجمعیت باختر آسیا به‌شمار می‌رود. کلان‌شهر اصفهان نیز هجدهمین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است. این شهر در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به ویژه در سدهٔ شانزدهم میلادی در هنگام پادشاهی صفویان پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت. بناهای تاریخی متعددی در شهر وجود دارد که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 15195 ساعت خبر : 4:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15195
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات