هنرمندان به‌دنبال حقوق حیوانات خانگی

دومین جلسه کارگروه تنظیم آیین‌نامه اجرایی تبصره پنج مربوط به لایحه ساماندهی حیوانات خانگی و بدون صاحب در محدوده حریم شهر‌ها و شهرک‌ها با حضور هنرمندان فعال محیط زیستی و دفا‌تر تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دومین جلسه کارگروه تنظیم آیین‌نامه اجرایی تبصره پنج مربوط به لایحه ساماندهی حیوانات خانگی و بدون صاحب در محدوده حریم شهر‌ها و شهرک‌ها، صبح سه شنبه ۱۷ فروردین ماه با حضور جمعی از هنرمندان حامی محیط زیست و نمایندگان دفا‌تر تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست، در محل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

 دراین جلسه که علاوه بر نمایندگان دفا‌تر مرتبط سازمان، نمایندگان هنرمندان حامی حقوق حیوانات از جمله سارا امینی، مریم صانعی، کتایون ریاحی، میترا حجار، نفیسه روشن، کتایون جهانگیری، ماهوراحمدی، فرزانه احمدزاده و سیامک مسعودی و… نیز شرکت داشتند پس از بحث و بررسی‌های فراوان، گزارش‌هایی از مطالعات هنرمندان درباره قوانین مشابه در دیگر کشورهای جهان ارایه شد.

 در این جلسه همچنین مقرر شد نسخه نخست یا پیش‌نویس اولیه آیین‌نامه را خانم‌ها میترا حجار و سارا امینی آماده کرده و در اختیار دیگر اعضا قرار دهند تا در جلسه بعدی که ۲۸ فروردین ماه برگزار خواهد شد، مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفته و در موعد مقرر به رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای طرح در کمیسیون مشترک بین سازمان و وزارت کشور ارایه شود. چنانچه روند این تعامل به خوبی پیش‌رود، می‌تواند الگوی بسیار خوبی باشد تا به کمک مردم گام‌های اساسی‌تر بعدی را برای حل بحران‌های محیط زیستی برداریم.

پایان پیام

کد خبر : 15776 ساعت خبر : 10:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15776
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات