ورود ۷هزار گردشگر خارجی از مرز آستارا

مدیر پایانه مرزی شهرستان آستارا از ورود هفت هزار و ۱۴۳ گردشگر خارجی به کشور از طریق مرز آستارا از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا ششم فروردین ماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جلال دیانسایی گفت: گردشگران خارجی از کشورهای آسیای میانه و به طور عمده از جمهوری آذربایجان، از طریق زمینی از مرز آستارا وارد کشور شده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین طی این مدت، هفت هزار و ۷۳۵ گردشگر خارجی از طریق مرز آستارا از کشور خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی آستارا در ادامه گفت: همچنین در مدت یاد شده، دو هزار و ۱۱۸ نفر مسافر ایرانی از مرز آستارا وارد کشور و چهار هزار و ۲۸۰ مسافر ایرانی نیز از این مرز به خارج از کشور سفر کرده‌اند.

دیانسایی با بیان اینکه مقصد نهایی بیشتر مسافران ایرانی شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان بوده، افزود: مجموع مسافران ترددکننده از ۲۵ اسفندماه گذشته تا ششم فروردین‌ماه جاری از طریق مرز آستارا، ۲۱ هزار و ۲۷۶ نفر بوده است.

وی تعداد کل اتوبوس‌های ترددکننده در مرز آستارا برای حمل مسافران ایرانی و خارجی را در این مدت، ۴۸ دستگاه عنوان کرد.

شهرستان آستارا به عنوان یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان گیلان با ۱۵ جاذبه شاخص طبیعی، میزبان گردشگران نوروزی است.

آستارا با دارا بودن ۱۳ هتل‌، ۹ هتل آپارتمان، هفت مهمان‌پذیر، ۲۶ واحد پذیرایی بین راهی، ۷۰۰ مسافر کاشانه، چهار کمپینگ با حدود ۴۶۶ سکو و ۱۸۲ کلاس درس آماده پذیرایی از مسافران است.

شهرستان بندری آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می‌شود به طوری که سالانه نزدیک ۸۰۰ هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 15384 ساعت خبر : 3:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15384
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات