گلونی

چهارمین جشن گلونی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه گلونی، نخستین گام در سال ۹۳ جلب کردن توجه‌ها به گلونی به عنوان یک نماد و مولفه پررنگ فرهنگی قوم لر بود. در همین سال با برگزاری نخستین جشن گلونی توجه ایران به این پوشش زنان لر جلب شد و بسیاری دوباره به استفاده از این سربند باستانی روی آوردند. گام دوم برگزاری دومین جشن گلونی در هفته فرهنگی قوم لر در تهران بود که در مهر ۹۳ برگزار شد که بسیاری از هنرمندان ملی با این پوشش آشنا شدند. گام بعدی ایجاد یک پایگاه خبری بود با نام گلونی که با مجوز رسمی از ۳۱ اردیبهشت ۹۴ آغاز به کار کرد. گام بعدی برگزاری سومین جشن گلونی در خرم‌آباد بود و حالا نوبت گام‌های چهارم و پنجم است.

گام چهارم برگزاری چهارمین جشن گلونی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت در تالار وحدت تهران است. این حرکت فرهنگی یک حرکت ویژه و ملی خواهد بود که در پایتخت ایران و با حضور شخصیت‌‌های مهم کشور برگزار می‌شود. گام پنجم یک اتفاق ناب و خاص است که در نیمه اردیبهشت از آن رونمایی می‌شود.

به‌زودی فروش بلیت این کنسرت و جشن بزرگ از طریق همین پایگاه انجام می‌‌گیرد و چگونگی و ریز برنامه‌ها نیز اعلام می‌شود. این جشن با یک اتفاق در عرصه موسیقی لری همراه است که نام خانواده علیپور آن را ضمانت می‌کند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل