مجموعه بیانیه‌های شهر آفتابی

مجموعه بیانیه‌های شهر آفتابی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روزنامه وقایع تهرانیه، مجموعه بیانیه‌هایی برای شهر آفتاب صادر شده است که در ادامه می‌خوانید:

به نام خدای راه راست

ما، تمامی رانندگان مترو خط ۱، بدین‌وسیله از همه‌ی مسئولان ذی‌ربط و بی‌ربط عاجزانه تقاضا داریم که قطارهای مسیر منتهی به شهر آفتاب را به شکلی متفاوت رنگ‌آمیزی و تزیین نمایند، به‌گونه‌ای که حتا شهروندان روشندل هم قابلیت تشخیص آن‌ها را از قطارهای مسیر منتهی به کهریزک داشته باشند. متأسفانه علی‌رغم اطلاع‌رسانی مداومِ ما، باز هم مردم قطارها را اشتباه سوار می‌شوند و ناسزاهایش را نثار ما و اقوام نزدیک‌مان می‌نمایند، به حدی که ناسزادان‌مان پر شده و در شرف ترکیدن می‌باشد. هم‌چنین برخی از شهروندان به صورت مکرر از ما می‌پرسند که اکنون که با همت مسئولان محترم، خط مترو تا نزدیکی نمایشگاه کشیده شده، چرا ایستگاه شهر آفتاب چند کیلومتر با نمایشگاه فاصله دارد و چرا قطارها تا خود نمایشگاه نمی‌روند؟ لطفاً پاسخ مناسب را با ما در میان بگذارید تا ما هم با شهروندان در میان بگذاریم تا ناسزاهای کمتری در این میان رد و بدل گردد.

مجموعه بیانیه‌های شهر آفتابی

ما، همه‌ی ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب شهر آفتاب، بدین‌وسیله رضایت خود را از کیفیت تهویه‌ی سالن‌های نمایشگاه، محل ایستگاه مترو و یک سری چیزهای دیگر اعلام می‌داریم. هم‌چنین بر خود لازم می‌دانیم که از مسئولان محترم بابت احداث مجموعه‌ی شهر آفتاب و فضای سبز بی‌نظیر آن که همانا تداعی‌گر جنگل‌های مازندران در دل کویر است تشکر نماییم. علاوه بر همه‌ی این‌ها، سقف سالن‌ها نیز از معماری زیبایی برخوردار است که موجب مسرت اهل فرهنگ گردیده است. در ضمن ما می‌دانیم که وجود کاستی‌های ریز و درست در اولین سال بهره‌برداری از نمایشگاه کاملاً طبیعی است و مشکلات حمل و نقل و ترافیک و مسیر پیاده‌روی طولانی، غرفه‌های نامنظم، مشکلات کارتخوان‌ها و شلوغی عابربانک‌ها کاملاً طبیعی است، لذا خدا شاهد است که انتظار بیشتری نداریم. اما ای کاش لااقل کیفیت هات‌داگ‌هایی که در نمایشگاه به فروش می‌رسد کمی بهتر بود و یا لااقل با اطلاع‌رسانی مسئولان، این همه صف برای این هات‌داگ‌های بی‌کیفیت، شکل نمی‌گرفت.

به نام خالق روزی‌دهنده

ما، اهالی محترم و فرهیخته‌ی صنف هات‌داگ‌فروشان نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، بدین‌وسیله اعتراض خود را نسبت به ناشران بی‌مسئولیتِ شرکت‌کننده در نمایشگاه به‌شدت اعلام می‌داریم. همان‌طور که بر همه واضح و مبرهن است، تنها دلیل موجه مردم برای به جان خریدن زحمت راه تا شهر آفتاب فقط و فقط بهره بردن از فضای سبز و استفاده از مواد غذایی عرضه‌شده در این مجموعه است و ناشرانی که با سوء استفاده از این موقعیت استراتژیک به فروش کتاب‌های بی‌کیفیت و بی‌محتوای خود ضربات مهلکی به فرهنگ این مرز و بوم وارد می‌کنند باید بدانند که ایستادن در صف‌های طولانی برای دریافت هات‌داگ حداقل مجازاتی است که انتظار آن‌ها را می‌کشد و قطعاً باید منتظر عقوبت‌های سنگین‌تری در آینده‌ی نزدیک نیز باشند.

به نام خدای مشتری‌ها

ما، تمامی بازدیدکنندگانِ نمایشگاه شهر آفتاب، ضمن تشکر از مسئولان بدون هیچ دلیل خاصی، مراتب شکایت خود را از هر دو قشر ناشر و هات‌داگ‌فروش مستقر در نمایشگاه اعلام می‌داریم. انتشار کتاب‌های بی‌محتوا و بدمحتوا (به‌مثابه‌ی بی‌سرپرست و بدسرپرست) که حتا از طرح جلدهای مناسبی نیز برخوردار نیستند و قابلیت تزیین کتابخانه را نیز ندارند، جز هدر دادن کاغذ و از بین بردن جنگل‌ها چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟

ما به دنبال کتاب آمده بودیم اما

کو کتابی که دل از ما ببرد؟ نیست، نگرد.

همانا که کتاب خوراک روح است و افسوس که خوراک روح ما به دست این ناشران بازاری افتاده است درحالی‌که خوراک جسم‌مان هم اوضاع بهتری ندارد و هات‌داگ‌های ارائه‌شده در نمایشگاه نه‌تنها فاقد هرگونه ارزش غذایی هستند، بلکه موجب طولانی‌تر شدن صفوف به‌هم‌فشرده‌ی سرویس‌های بهداشتی نمایشگاه گردیده‌اند. آب هم که می‌دانید هست، اما کم است.

مجموعه بیانیه‌های شهر آفتابی

ما، تمامی تماشاگران نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بدین‌وسیله اعتراض خود را نسبت به قشر کتاب‌خوانِ بازدیدکننده از نمایشگاه اعلام می‌داریم. بر همگان واضح و مبرهن است که نمایشگاه جای کتاب خریدن نیست. هیچ آدم عاقلی برای خرید کتابِ فارماکولوژی، که با همین قیمت در میدان انقلاب به فروش می‌رسد، این‌همه راه را نمی‌کوبد تا شهر آفتاب بیاید. قطعاً هدف از ساخت مجموعه‌ی بزرگ شهر آفتاب هم چیزی فراتر از فروش کتاب بوده وگرنه ایجاد این‌همه فضای سبز توجیه اقتصادی ندارد. از آن‌جا که ما و بسیاری از همفکران‌مان از دور دور در خیابان‌های تهران خسته شده‌ایم و پلیس محترم هم اخیراً عرصه را بر ما تنگ کرده است و تنها چرخ زدن در نمایشگاه کتاب است که می‌تواند مرهمی بر دردهای ما باشد، از خریداران کتاب تقاضا داریم که کتاب‌های خود را از میدان انقلاب تهیه بفرمایند تا از شلوغ شدن بیش ‌از حد متروها، سالن‌های نمایشگاه، صف‌های هات‌داگ‌فروشی، صف‌های سرویس‌های بهداشتی و هم‌چنین ترافیک موجود در جاده‌های منتهی به نمایشگاه کاسته شود.

به نام خدای همه‌ی مردم، به‌خصوص شهرستانی‌ها

ما، تمامی ایرانیان (به‌جز ساکنان تهران)، از مسئولان محترم به علت انتقال نمایشگاه به خارج از شهر تهران تشکر می‌کنیم. از آن‌جا که آلودگی موجود در تهران برای پوست ما ضرر دارد و از طرفی مردم تهران بسیار بد آدرس می‌دهند، جابجایی نمایشگاه کتاب باعث دسترسی ساده‌تر ما به این اتفاق مهم فرهنگی شده و پوست ما نیز سالم‌تر می‌ماند. اما بزرگ‌ترین معضل نمایشگاه کتاب که هرسال با آن روبه‌رو هستیم، کتاب‌خرنماهایی هستند که دستان مبارک‌شان تاکنون به کاغذ آلوده نشده و ذات همایونی‌شان از فرهنگ مبرّاست و جز چرخ زدن و مزه‌پراکنی و ایجاد فشار روحی و جسمی بر سایرین هیچ فایده‌ای در خلقت‌شان موجود نمی‌باشد. از مسئولان محترم خواستاریم که با ایجاد چند پارک آبی رایگان در محل‌های اطراف نمایشگاه، میزبان این عزیزان باشند تا ما که سالی یک‌بار برای خرید کتاب به نمایشگاه می‌آییم بتوانیم راحت‌تر به کار و زندگی‌مان برسیم و پوست‌مان هم هم‌چنان سالم بماند.

به نام خدای رَزّاق

ما، تمامی کسبه‌ی خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مطهری، مفتح شمال و قنبرزاده صابونچی، بدین‌وسیله عاجزانه از مسئولان محترم خواهشمندیم که با بازگرداندن نمایشگاه کتاب به مصلای تهران بار دیگر رونق را بر سر سفره‌های ما بیاورند و چندین و چند خانواده‌ را از نگرانی برهانند. البته نه این‌که فکر کنید روزی ما دست شماست، اما شما واسطه‌ی روزی ما هستید و خدا را خوش نمی‌آید که اتفاق مهمی مانند نمایشگاه کتاب در محلی برگزار شود که هیچ کسبه‌ای در آن اطراف مغازه ندارد، درحالی‌که تا سال پیش و حتا زمانی که نمایشگاه کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شد، همواره لقمه‌ای نان به کسبه‌ی محترم ساکن حوالی نمایشگاه می‌رسید. نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ فرهنگی است و مطمئن باشید مادام ‌که شکم ما گرسنه باشد، ذهن ما نه‌تنها آمادگی پذیرش فرهنگ را ندارد بلکه ممکن است به‌سادگی در برابر تهاجم فرهنگی خود را ببازیم و آن موقع دیگر برای فکر کردن دیر است.

سعید طلایی

پایان پیام

کد خبر : 18112 ساعت خبر : 2:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18112
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات