اجرای گروه خوش‌آواز در فرهنگ‌سرای نیاوران

کنسرت موسیقی سنتی گروه خوش‌آواز ویژه بانوان، به سرپرستی فاطمه واعظی، ٩ اردیبهشت ساعت ١۵ درسالن اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این کنسرت شامل ١۵ قطعه آوازی از ساخته‌های زنده یاد همایون خرم، بیژن یاحقی، مجید وفادار و جواد لشگری خواهد بود.

واعظی سرپرست و خواننده این گروه اظهارداشت: بخش اول این اجرا در دستگاه سه‌گاه، با قطعات آوازی و بخش دوم نیز در دستگاه همایون و آواز اصفهان می‌باشد که با دو قطعه گیلانی و مازندرانی دستگاه شور پایان می‌یابد.

دراین اجرا هنرمندانی چون غزاله ناظرفصیحی نوازنده پیانو، مینو اصحابی (کمانچه)، منیره فخری (سازهای کوبه ای ) و آواز فاطمه واعظی اعضای گروه خوش آواز را تشکیل می‌دهند.

گروه خوش‌آواز از سال١٣٨٨ شروع به فعالیت کرده و درشهرهای  تنکابن و رامسر نیز اجرا داشته است. گفتنی است بلیت‌های این کنسرت علاوه بر گیشه فرهنگ‌سرای نیاوران ازسایت تیوال نیز قابل خریداری است.

پایان پیام

کنسرت

کنسرت به یک اجرای زنده (معمولاً موسیقی) در مقابل عده‌ای تماشاگر گفته می‌شود. اجرای یک کنسرت می‌تواند به وسیله یک گروه، مانند یک ارکستر انجام گیرد. کنسرت‌ها از دسته رسانه‌های حضوری هستند و از نظر تأثیرگذاری در مباحث پیام رسانی و تبلیغات در رده بالایی از توجهات قرار دارند.

کنسرت‌ها همانند همایش‌ها و کنگره‌ها از جمله گردهمایی‌های هدفدار محسوب می‌گردند که بخش مهمی از هدف آن‌ها ایجاد شادی در مخاطبان می‌باشد. میزان تأثیرگذاری این رسانه به دلیل آنکه روحیه مخاطبان آن در سطح بالایی قرار دارد و همگی آنها در شادی و نشاط هستند، پیام‌ها به سرعت و با دقت توسط ایشان جذب می‌گردد.

غزال ناظر فصیحی
دوره آموزشی : پیانو کلاسیک و ایرانی

غزال ناظر فصیحی فارغ التحصیل از دانشکده حقوق وعلوم سیاسی . آشنایی با موسیقی را در محیط خانواده شروع کرد وبعدها با تکمیل نوازندگی پیانو نزد سرکار خانم فخری ملک پور ( شیوه نوازندگی استاد مرتضی محجوبی ) و پیشتر ، نزد بانو فریبا جواهری دنبال کرد . شیوه نوازندگی پیانو ایرانی بدان صورت که بتوان دستگاهها ، گوشه ها و نغمات ایران زمین را با لحن مخصوص خود ( در فواصل ١/۴پرده) متفاوت با آنچه رایج است در نوازندگی پیانودر دنیا روشی است منحصر به خود .

ایشان با بهره گیری از گذشتگان ، اساتید وبزرگان موسیقی ایران با این سبک وسیاق که بی بدیل است اجراهای متعدد داشته اند هم به عنوان تکنواز و هم همنواز،همچنین عضو درجه یک خانه موسیقی ایران (کانون نوازندگان ایرانی) می باشند .

کد خبر : 17278 ساعت خبر : 12:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17278
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات