افتتاح یگان اسب‌سوار محیط زیست کشور در خرم‌آباد

نخستین یگان آموزش اسب سواری محیط زیست کشور عصر پنجشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خرم‌آباد راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ابتکار در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این یگان برای فعالیت در مناطق سخت گذر و ارتفاعات و به منظور پایش مستمر مناطق تحت حفاظت راه‌اندازی شده است.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: همچنین در برخی مواقع آتش‌سوزی که اعزام نیرو با خودرو موجب تخریب محیط زیست شده و یا دسترسی سریع به منطقه امکان‌پذیر نیست، از این یگان استفاده خواهد شد.

ابتکار با اشاره به تجربه موفق سال‌های قبل ایران و سایر کشور‌ها در این راستا گفت: با همکاری ارتش جمهوری اسلامی و آموزش این نیرو‌ها، راه‌اندازی یگان‌های سوارکاری در دستور کار قرار دارد.

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در فاز اول چهار استان لرستان، فارس، گیلان و تهران به این یگان مجهز می‌شوند.

پایان پیام

یگان در لغت

سازمان نظامی یا یگان ارتشی راهی است برای سازماندهی نیروهای مسلح کشور به منظور توانمندسازی آن‌ها در جهت دستیابی به سیاست پدافند ملی. در برخی از کشورها نیروهای شبه‌نظامی نیز به نیروهای مسلح کشور ضمیمه می‌شوند. نیروهای مسلحی همچون نیروهای شورشی که جزو نظام یا سازمان‌های شبه‌نظامی نیستند از سازمان‌های نظامی رسمی یا مخصوص به خود تقلید می‌کنند.

یگان ارتشی سازمانی است در درون نیروهای مسلح. هر یگان می‌تواند چندین سرباز، ناو، نفربر یا هواگرد را در بر بگیرد. هر سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی به‌طور پایگانی به گروه‌های گوناگون بزرگ و کوچکی بخش شده‌اند. این یگان بندی‌ها به مدیریت بهتر کارکردی، تاکتیکی و اداری نیروهای مسلح یاری می‌رساند. به شیوه تقسیم این یگان‌ها در نبردگاه یا محل رزمایش، آرایش نظامی می‌گویند.

تشکیلات نظامی مبتنی بر سلسله مراتب است. استفاده از درجه‌های رسمی در یک ساختار سلسله مراتبی در ارتش روم عمومیت پیدا کرد. در زمان کنونی، کنترل اجرایی، مدیریت و ادارهٔ سازمان‌های نظامی معمولاً در دولت و از طریق یکی از وزارتخانه‌ها به نام وزارت دفاع یا وزارت جنگ انجام می‌شود. این وزراتخانه نیز آن دسته از نیروهایی را که مسئول نبرد، پشتیبانی رزمی و پشتیبانی خدماتی یگان‌ها هستند را مدیریت می‌کند.

 

کد خبر : 18422 ساعت خبر : 11:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18422
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات