برپایی کارناوال سبز در سراسر کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از راه‌اندازی کارناوال سبز در سراسر کشور بعد از پایان جشنواره فیلم سبز خبر داد و گفت: در این طرح قصد داریم با گرفتن مجوز از وزارت ارشاد و صاحبان آثار، هر ماه در یک شهر، اکران فیلم و برپایی گالری داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدهادی حیدرزاده درباره تاثیرات مثبت جشنواره فیلم سبز بر حفظ محیط زیست اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در دنیا استفاده از مقوله هنر در اشاعه فرهنگی محیط زیست است.
وی افزود: بسیاری از کشورهای توسعه یافته از هنر و به ویژه سینما برای آموزش غیر مستقیم و انتقال آموزه‌های زیست محیطی به مردم استفاده می‌کنند.
حیدرزاده با بیان این موضوع که امروزه آموزش مستقیم چندان پاسخگو نیست و باید از آموزش‌های غیر مستقیم استفاده شود خاطرنشان کرد: کاربرد هنر در حوزه سینما و هنرهای تجسمی، پایداری و ماندگاری بیشتری دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: استفاده از هنر برای آموزش و مراقبت از محیط زیست بیش از دو دهه است که در کشورهای توسعه یافته آغاز شده و کشورهای درحال توسعه مانند ایران درگیر آن شده‌اند.
وی با ابراز خوشحالی از برپایی جشنواره فیلم سبز بعد از ۱۰ سال ابراز امیدواری کرد این جشنواره در سال‌های آینده نیز ادامه یابد و دچار وقفه نشود و هر ساله شاهد برگزاری آن در سراسر کشور باشیم.
حیدرزاده اضافه کرد: تا هنرمندان و هنر به کمک نیایند سازمان حفاظت از محیط زیست نمی‌تواند به اهداف خود برسد.
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم سبز در بدترین شرایط اقتصادی راه‌اندازی شده ابراز امیدواری کرد این جشنواره در حوزه ملی و بین‌المللی تداوم داشته باشد و دبیر خانه نیز به صورت دائمی فعالیت خود را ادامه دهد.
حیدرزاده خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها بعد از پایان جشنواره فیلم سبز راه‌اندازی کارناوال سبز در کل کشور خواهد بود تا با گرفتن مجوز از صاحبان آثار و وزارت ارشاد بتوانیم اکران فیلم ها و گالری ها را در سایر شهرها داشته باشیم.
وی در پایان گفت: آرزو می‌کنم منافع مردم به محیط زیست گره نخورد و این گره در جایی جدا شود و صاحبان قدرت و ثروت به دلیل منافع خود به محیط زیست هزینه‌های جبران‌ناپذیری وارد نکنند.

پایان پیام

کد خبر : 18841 ساعت خبر : 8:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18841
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات