گلونی

برگزاری کنسرت برای معرفی حجاب گلونی

برگزاری کنسرت برای معرفی حجاب گلونی

کنسرت امسال گروه «تال» به‌مناسبت روز «گلونی» با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی فرج علیپور – نوازنده و سرپرست گروه موسیقی تال – درباره این تفاوت‌ها توضیح داد: چند آهنگ برای این کنسرت آماده کرده‌ایم، چون قصد نداریم همان آهنگ‌های سال گذشته را برای حاضران اجرا کنیم و باعث دلخوری آن‌ها بشویم. امسال قسمت بیشتر کار را به ‌بچه‌هایم سپرده‌ام، خودم نیز همچنان مشغول موسیقی اصیل لری هستم و کارهای سابق را پیگیری می‌کنم، مانند اجرای آهنگ‌ها و نواهای فراموش‌شده، ولی بچه‌هایم و گروه همراه با توجه به سن و مقتضیات زمانه، سعی دارند به‌روز باشند و برای نسل جوان هم‌سن‌و‌سال خود و طرفدارانی که علاوه بر موسیقی اصیل، نگاهی به موسیقی روز دنیا هم دارند، برنامه اجرا کنند.

برگزاری کنسرت برای معرفی حجاب گلونی

این نوازنده کمانچه لری ادامه داد: بعد از اجرای این برنامه احتمالا کسانی زبان به انتقاد باز می‌کنند که موسیقی لری و اصالت این موسیقی را باید حفظ کرد؛ ولی من و خیلی از هم‌نسلانم در حال اجرای موسیقی اصیل هستیم و کارهای قدیم را دنبال می‌کنیم، اما باید به جوان‌ها نیز اجازه بدهیم تا راه خود را بروند و سعی کنیم به این نسل کمک کنیم تا از دیگران جا نمانند. همه‌ جای کشور در حال تغییر در موسیقی و نواهای خود هستند تا بتوانند نسل جوان را به این روش جذب کنند، چرا ما از این قافله عقب بمانیم؟

وی اظهار کرد: در پایان این کنسرت، تلاش داریم از دعوت‌شدگان نظرسنجی کنیم. این نظرسنجی مشخص می‌کند که از این نوع موسیقی راضی بوده‌اند یا خیر و اگر جواب مثبت باشد، بچه‌هایم همین موسیقی تلفیقی را در آینده پیگیری می‌کنند. البته من همچنان درپی موسیقی اصیل و قدیمی خودمان هستم و توجه‌ام را به نگهداری و احیای آهنگ‌های سنتی لری معطوف می‌کنم.

این خواننده موسیقی لری اضافه کرد: برگزاری مراسم و کنسرت در تالار وحدت بُرد بیشتری نسبت به هر مکان دیگری دارد. وقتی در چنین فضایی، مراسم اجرا می‌شود، خبر آن به تمام کشور خواهد رفت. همه از چنین کار فرهنگی‌ای آگاه خواهند شد. باید در همه کشور این مراسم اجرا شود. چه به‌صورت کنسرت و چه دیگر کارهای فرهنگی، تا همه‌ی زنان ایران ببینند که حجاب گلونی چقدر زیبا و اصیل است. همان‌طور که موسیقی ما در دنیا راه خود را باز کرده است، باید اصالت و فرهنگ زن لر هم در همه‌جا سر زبان‌ها باشد.

کنسرت گلونی ۲۷ اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت اجرا می‌شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل