حمایت از ساخت مستند اتیسم

فیلم مستند “اوتیسم” در خصوص زندگی افراد اوتیستیک و نشان‌دادن توانایی‌ها و تفاوت‌های آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، “اوتیسم” فیلم مستندی است که نگار مسعودی هنرمند جوان خرم‌آبادی در حال ساخت آن می‌باشد و سعی دارد تعریفی روشن و صادقانه از اختلال اتیسم را به تصویر بکشد.

ساخت این پروژه هزینه‌هایی دربر داشته و خواهد داشت که از عهده نگار مسعودی برنمی‌آید. به همین دلیل نیاز به حمایت‌های مالی از طرف اقشار مختف مردم دارد.

نگار مسعودی دلایل ساخت این مستند را اینچنین توضیح می‌دهد.

سال‌ها پیش با دیدن فیلم «مرد بارانی» با این بیماری آشنا شدم راستش اولش برام خیلی عجیب وغریب بود، حس می‌کردم که بعضی از عادت‌هایم مثلاً وسواس‌های فکریم و… بی‌شباهت به افراد اتیستیک نیست. به این دلیل، خیلی خوب می‌توانستم با افراد اتیستیک همذات‌پنداری کنم.

 بعد از آن شروع کردم به خواندن و تحقیق در رابطه با این بیماری و بعد تصمیم گرفتم یک مجموعه عکس با عنوان «اوتیسم» جمع‌آوری کنم. ولی یک مجموعه عکس برای معرفی این اختلال به جامعه و به تصویر کشیدن دردها و رنج‌های والدین و حضورشان در اجتماع و برخورد اجتماع با آنها الکن بود. پس تصمیم گرفتم فیلم مستندی با همین عنوان بسازم و این اختلال را همان‌طوری که هست با تمام تفاوت‌هایش بی‌پرده و مستقیم به تصویر بکشم. در این مستند با طیف‌های مختلف افراد اوتیستیک در سنین مختلف همراه می‌شوم با والدین آنها و همین‌طور با رفتار درمان‌گری که خودش هم از والدین اوتیسم هست و سال‌هاست که با افراد اوتیسم کار می‌کند.

مشکلات والدین اوتیسم کم نیست. از هزینه‌های بالای داروها گرفته تا هزینه کلاس‌های مختلف رفتار و گفتار و کاردرمانی. از همه اینها سنگین‌تر، هزینه‌ای هست که والدین و افراد اوتیستیک بابت تفاوت‌هایشان به اجتماع پرداخت می‌کنند. به امید اینکه این فیلم بتواند این اختلال را با تمام سختی‌ها و تفاوت‌هایش روشن و صادقانه به تصویر بکشد.

بیوگرافی نگار مسعودی از زبان خودش

متولد ۱۳۶۴ خرم آباد. فارغ‌التحصیل لیسانس عکاسی و فوق لیسانس پژوهش هنر از دانشگاه تهران مرکز. عضو انجمن عکاسان نگاه. عکاسی حرفه‌ای را از سال ۱۳۸۴ در شاخه عکاسی مفهومی با رویکرد فمینیستی آغاز کردم و پس از آن علاوه بر عکاسی به ساخت ویدئوآرت روی آوردم و اولین نمایشگاه انفرادی عکس و ویدئو آرت ام با عنوان «من مثل ساعتی مریضم و به دقت درد می‌کشم» را دی ماه ۱۳۹۳ در نگارخانه شلمان برگزارکردم. در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ به عنوان عکاس با مجله بخارا همکاری داشتم و پس از آن تا به امروز به عنوان عکاس خبری فعالیت خود را با خبرگزاری‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله وزارت ارتباطات ادامه داده‌ام. درطی سال‌های اخیر ساخت دو فیلم کوتاه با نام‌های«جنازه‌های خوشبخت» و «سوم شخص غایب» را در کارنامه خود دارم. هم چنین از سال ۱۳۸۸ تا کنون به عنوان فعال حقوق کودک با انجمن «حمایت از کودکان کار و خیابان» همکاری دارم.

برای حمایت از ساخت این پروژه می‌توانید به اینجا رفته و حمایت نقدی خود را از ساخت مستند اُتیسم انجام دهید.

پایان پیام

کد خبر : 17137 ساعت خبر : 11:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17137
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

امیدوارم که در راهتون موفق باشید مسیر سختی رو در پیش دارید… مستقل کار کردن تو این اوضاع به هم ریخته سینما تحسین برانگیزه