دانشجویان اصفهانی زخم‌های عالی‌قاپو را مرمت می‌کنند

مدیر مجموعه تاریخی کاخ عالی‌قاپو از پیرایش دیوارنویسی‌های کاخ عالی‌قاپو توسط کار‌شناسان میراث فرهنگی و دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان همزمان با روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فریناز فاتحی با اعلام این مطلب افزود: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته میراث فرهنگی، همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی استان و مدیریت دانشگاه هنر اصفهان در زمینه زدودن دیوارنویسی‌های کاخ عالی‌قاپو توسط دانشجویان گروه‌های موزه داری و مرمت این دانشگاه است.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده روز سه شنبه و در اولین روز از هفته میراث فرهنگی با هماهنگی‌های صورت گرفته، دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان با هماهنگی کار‌شناسان ارشد اداره کل میراث فرهنگی به مدت یک روز در طی یک عملیات فنی اقدام به زدودن دیوارنویسی‌های کاخ عالی‌قاپو می‌نماید.

شایان ذکر است در طی سال‌های گذشته جهت حفاظت از دیوار‌های بناهای تاریخی اصفهان اکثر این مجموعه‌های تاریخی از جمله کاخ عالی‌قاپو به دوربین مداربسته مجهز شده‌اند.

همچنین از دیگر اقدامات اداره کل جهت حفاظت فیزیکی این مجموعه‌های تاریخی می‌توان به نصب دیوارهای شیشه‌ای و استقرار پرسنل یگان حفاظت در بناهای تاریخی اشاره کرد.

پایان پیام

کد خبر : 18789 ساعت خبر : 8:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18789
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات