در دام آهو و گوزن نیفتید

در دام آهو و گوزن نیفتید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کاربران پان‌ و برخی لرستانی‌‌های فضای مجازی با تصور این که غائله گوزن، طبق نقشه از سوی فارس‌ها! و با برنامه‌ریزی رسانه‌ای شده بود و هدفی جز تخریب قوم لر نداشت این بار خبری را مخابره می‌کنند و می‌پرسند چرا این خبر مانند خبر گوزن باغ‌وحش خرم‌آباد داغ نمی‌شود؟ خبر این است: «شکارچیان متخلف آهوى آبستنى را که دو بره داشت بوسیله تعقیب با موتوسیکلت در پارک ملى کلاه‌قاضى اصفهان از پاى درآوردند».

در دام آهو و گوزن نیفتید

این کاربران که خود به برخی از روزنامه‌نگاران انتقاد می‌کردند چرا گوزن را رها نمی‌کنید و به سیل لرستان نمی‌پردازید در حالی که سه هفته است مردم خرم‌آباد آب آشامیدنی برای خوردن ندارند همچنان درگیر گوزن هستند و قصد دارند فرضیه خود را ثابت کنند. نکته اما اینجاست که این کاربران اگر با فضای محیط زیستی کشور آشنا بودند می‌داستند که روزانه کشتار بسیاری در ایران اتفاق می‌افتد و تعداد زیادی آهو و گوزن و مارال و جبیر و… کشته می‌شوند که خیلی‌ها وقت‌ها آبستن هم هستند و این اتفاق تقریبا همیشه در پارک‌های ملی و یا مناطق چهارگانه تحت نظارت سازمان محیط زیست می‌افتد و چیز جدیدی نیست و اتفاقا همه آنها هم داغ و رسانه‌ای می‌شود. این کاربران از مخاطبان خود پنهان می‌کنند که مثلا همین خبر آهوی آبستن پارک مل کلاه‌قاضی رسانه‌ای شده است و با پنهان کردن این موضوع سعی در قوم‌گرایی و تقابل لرستان و مرکز می‌کنند.

با یک جست‌وجوی ساده در گوگل می‌توانید به وسعت خبرسانی درباره این آهوی آبستن پی ببرید.اما نکته‌ای دیگر که نباید پنهان بشود ارزش و اهمیت خبری کشته شدن یک گونه در حال انقراض مانند گوزن زرد است که بسیار بیشتر و مهم‌تر از مرگ آهوی آبستن است و این دو را اصلا نباید با هم مقایسه کرد.

پس گول کاربران و صفحه‌هایی که تفکرات ضدملی و قوم‌گرایانه دارند را نخورید و آنها را دنبال نکنید.

پایان پیام

کد خبر : 16965 ساعت خبر : 4:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16965
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات