سردرگمی محض در نمایشگاه کتاب

به گزارش پایگاه خبری گلونی, شهرآفتاب همان طور که از اسمش پیداست مکانی به تعبیر بزرگی یک شهر است. محلی که برای اولین سال پس از سال‌­ها میزبانی مصلای تهران، عهده‌دار این گردهمایی عظیم فرهنگی شده است.

در فضای نمایشگاه به صحبت­‌ها خوب که گوش می­‌دهی کاستی‌­ها و نارضایتی‌­ها به گوشت می­‌رسد. از امکانات مجزای خدماتی و رفاهی مثل نبود پارکینگ ویژه ناشران که برای ناشران در مصلای تهران وجود داشت و الان نیست و یا کمتر شده است تا مشکل تهیه غذای گرم و مناسب. البته در فضای نمایشگاه غرفه‌­های متعددی از برندهای مختلف فست‌فود وجود دارد و همچنین غرفه‌­های محدودی از تهیه غذای گرم، اما مثل مصلا و سایر فضاهای نمایشگاهی، سفارش گیرنده‌­ها یا بازاریاب­‌ها برای گرفتن سفارش غذا به غرفه­­‌دارها مراجعه نمی­‌کنند و یا قیمت و کیفیت­‌ها مناسب نیست.

همچنین در دو روز اول مشکل کمبود فروش آب و آشامیدنی­‌های خنک با توجه به گرمای هوا به شدت احساس می­‌شد. و یک قسمت سرگردنه­‌ای در سطح مسطحی از نمایشگاه دیده می­‌شد که از همین غفلت بازارش سکه بود و خود نگارنده برای یک لیوان متوسط آب رنگ شده طوری که انگار سن ایچ پرتقال از بغلش با عصبانیت رد شده و آب بدبخت ترسیده و خود را زرد کرده باشد سه هزارتومان پرداخت کرد.

اما این مشکل در روز شنبه مشاهده نمی‌­شد و معلوم است که رسیدگی شده است. پس به‌جاست حالا که گوش بدهکاری هست! از مشکلی که از روز اول تا همین امروز برجا بوده است بگوییم، مشکل اطلاع‌­رسانی و راهنمایی در مورد سالن‌­ها و غرفه­‌ها. مردم از لحظه ورود به محوطه شهر آفتاب یعنی همان پارکینگ خصوصی و یا خروج از مترو دنبال بروشور، نقشه یا راهنمای سالن­‌ها و غرفه‌­های نمایشگاه هستند به محض ورود به محوطه اصلی هر برگه تبلیغاتی را به امید اینکه نقشه نمایشگاه باشد از توزیع کننده می‌­گیرند چون حس می­‌کنند اولین اقدام در این مکان باید اطلا‌ع‌­رسانی به­‌هنگام و مناسب باشد و محل ورود بازدیدکننده مناسب­ترین جا برای این اقدام است. بازدیدکنندگان اما موفق به دریافت جواب سوال‌­های ذهن‌شان نمی­‌شوند و از نگهبانی‌­های ورودی سالن­‌ها سوالات خود را مطرح می­‌کنند و چه بهتر بود که در این محل­‌ها که مکان‌­های مدنظر بازدیدکننده برای دریافت جوابش هست راهنماها مستقر می­‌شدند. همچنین در روز اول و دوم اغلب راهنماها و یا آنهایی که می‌­خواستند اطلاع‌­رسانی کنند از روی دست­‌نوشته‌­های خودشان اطلاع می­‌دادند و با شمال و جنوب نقشه آشنا نبودند و در روز چهارم نمایشگاه هم­چنان این مشکل هر چند کمتر احساس می­‌شود.

حتی برای بیان نمونه­‌ای از این آشفتگی در سالن ملل که محلی برای اطلاع‌رسانی در نظر گرفته­‌اند نیروها آن قدر سرشان شلوغ است که گاهی اشتباه راهنمایی می­‌کنند یا آن قدر سرعتی عمل می­‌کنند که به جای سمت چپ به راست هدایت‌تان می‌کنند.

برای نمونه همین امروز مکان غرفه خانه­‌کتاب را از محل اطلاع­‌رسانی و راهنما در سالن ملل خواستم که ما را به جایی هدایت کرد که اگر تا آخرش می‌رفتیم صبح روز بعد با آفتاب شهر آفتاب بیدار می­‌شدیم!

نکته جالب دیگر اینکه در اطلاع­‌رسانی­‌های خبری و محیطی روز چهارشنبه یک‌­ردیف سالن­ راهرو و غرفه­ داده بودند و همان اعلام شده بود و خبرگزاری­‌ها به مردم اطلاع­‌رسانی کرده بودند. اما روز پنجشنبه همان را عوض کردند و حالا سالنی که دو عمومی نام دارد اما در واقع سالن A1 نام دارد. مجموعه این عوامل موجب سردرگمی محض مردم در نمایشگاه بین­‌ا­لمللی کتاب شده است و بیم آن می‌­رود که اگر در روزهای آتی رسیدگی نشود سردرگمی بازدیدکننده­‌ها موجب شلوغی بی‌دلیل و نارضایتی‌­ها باشد.

پایان پیام

گزارش‌گر: علی اکبر مجدراد

عکس: هادی زند، ایسنا

 

کد خبر : 18166 ساعت خبر : 8:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18166
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات