علت ثبت‌نشدن تالاب‌های لرستان باید بررسی شود

علت ثبت‌نشدن تالاب‌های لرستان باید بررسی شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور گفت: کلان شهرهای کشور بیشتر از لرستان روزهای آلوده دارند و به هیچ وجه بودجه‌ای تحت عنوان آلودگی آب و هوا نداریم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی سعید متصدی در حاشیه دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه اداره کل محیط زیست لرستان در کشور تنها استانی است که در حال پایش ۱۰۰ درصد صنایع استان است، عنوان کرد: در بحث‌های محیط زیستی نباید صرفا به بودجه‌های دولتی توجه داشت بلکه استفاده از ظرفیت‌های محلی از اعتبارات بخش دولتی و خصوصی عملکرد بیشتری خواهد داشت.

متصدی با اشاره به اینکه امروز در هیچ جای دنیا به اعتبارات دولتی برای پیشبرد اهداف زیست محیطی تکیه نمی‌شود، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی، ظرفیت‌های بخش خصوصی و ظرفیت‌های طبیعی در پیشبرد اهداف زیست محیطی موثر هستند.

علت ثبت‌نشدن تالاب‌های لرستان باید بررسی شود

وی در پاسخ به سوالی که چرا تالاب‌های ۱۱ گانه لرستان هیچکدام در کنوانسیون رامسر ثبت نشدند، بیان داشت: ما در ستاد سازمان حفاظت محیط زیست برای چند شهر خاص یا چند تالاب خاص کار نمی‌کنیم بلکه برای ما تک تک تالاب‌های ایران اهمیت دارند و برای ثبت شدن تالاب‌ها در کنوانسیون رامسر یکسری مشخصات نیاز است که باید به دنبال ایجاد آن‌ها باشیم لذا علت ثبت نشدن تالاب‌ها لرستان در این کنوانسیون را باید بررسی کرد.

متصدی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد حرکت زیست محیطی دارند، افزود: رسانه‌ها باید امروز به عنوان رسانه‌های تسهیل گر مطرح شوند و اطلاعات دقیقی از مسئولین دولتی گرفته و در اختیار جامعه قرار جامعه قرار دهند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور یکی از سیاست‌های امسال معاونت محیط زیست انسانی را استراتژی حذف کیسه‌های پلاستیکی دانست و بیان داشت: با استفاده از اهرم‌های قانونی و مدل‌های اقتصادی مناسب و مشارکت مردم باید بتوانیم این حرکت را در کشور نهادینه کنیم.

متصدی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت اختصاص نیافتن ردیف اعتباری به لرستان به علت آلودگی آب و هو و اینگونه گفت: تلاش سازمان حفاطت محیط زیست بر این است بتواند حمایت اساسی از بحث کار‌شناسی داشته باشد تا کار‌شناسان ما بتوانند وظایف خود را به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: بر اساس مکاتباتی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی توانسته‌ایم در برخی مواقع برخی هزینه‌های کار‌شناسی را جبران کنیم.

این نحوه پاسخ دادن معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور باعث شد که خبرنگاری بگوید سوال ما در خصوص عدم تخصیص اعتبار به لرستان به علت آلودگی هواست در حالیکه لرستان به طور میانگین ۹۰ روز آلوده در سال دارد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: کلان شهرهای کشور بیشتر از لرستان روزهای آلوده دارند و امتیاز خاصی به آن‌ها داده نمی‌شود و به هیچ وجه بودجه‌ای تحت عنوان آلودگی آب و هوا ندارند.

متصدی گفت: برای حفظ سلامت مردم در هر مکانی که استانداردهای ما بیش از استانداردهای تعیین شده کشوری باشند با توجه به آن شرایط اقدامات پیشگیرانه و هشدار را انجام می‌دهیم حتی اگر مجبور شویم مدارس را به طور کامل تعطیل کینم.

پایان پیام

کد خبر : 18372 ساعت خبر : 2:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18372
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات