محیط زیست خرم‌آباد با تمام قوا آماده است

هم‌زمان با تخم‌گذاری پرندگان و زایمان وحوش، گشت و کنترل سازمان محیط زیست تشدید می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی, کامران فرمان‌پور رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم‌آباد گفت: اواخر اردیبهشت و ابتدای خرداد فصل تخم‌گذاری پرندگان و زایمان وحوش آغاز می‌شود. سازمان محیط زیست جهت جلوگیری از تخلفات شکارچیان غیرمجاز و قاچاقچیان پرندگان در مناطق حفاظت شده به دلیل نگهبانی و حراست همیشگی به‌طور جدی بامشکل روبه‌رو نیست و در سایر مناطق نیز با تشدید گشت‌ و کنترل سعی دارد فضای امن و آرامی ایجاد کند تا پرندگان و وحوش در آسودگی زادوولد خود را انجام دهند.
فرمان‌پور افزود: گشت‌های محیط‌بانان اولویت‌بندی می‌‌شود و اولویت بالاتر ما جنگل‌های با تراکم بیشتر و تنوع زیستی بیشتر است.
فرمان‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار گلُوَنی در مورد تدابیر ویژه برای حفظ سهره طلایی خرم‌آباد که شهرت فراوانی دارد گفت: این پرنده هم مانند دیگر پرندگان زیر چتر حمایتی سازمان محیط زیست قرار دارد. در این رابطه تلاش شده است با کنترل‌ و گشت‌های محیط‌بانان، مناطق جنگلی خرم‌آباد برای قاچاقچیان این پرنده زیبا ناامن شود.
فرمان‌پور ادامه داد: با تمام تلاشی که محیط‌بانان انجام می‌دهند، اگر مردم کمک نکنند، ما متوجه بسیاری از تخلفات نمی‌شویم. چون این تخلفات بیشتر در شب و یا در مناطقی که به علت کمبود نیرو، کنترل نمی‌شوند اتفاق می‌افتد.
سهره نخریم و در خانه نگهداری نکنیم و هرگونه خرید و فروش آن را به ۱۵۴۰ و یا به دیده‌بان گلونی ۰۹۱۶۰۷۴۳۸۰۷ اطلاع دهیم.

پایان پیام

کد خبر : 17446 ساعت خبر : 2:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17446
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات