مصیبت کشکان با تانکرهای سوخت

معاونت نظارت و پایش محیط زیست لرستان گفت: یک دستگاه تریلر حامل چهار هزار لیتر نفت کوره در تونل معمولان واژگون شده که بخشی از این فرآورده وارد رودخانه کشکان شده و به خاک منطقه نیز خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، الهام برنا بیان کرد: برای پاکسازی آلودگی با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اقدامات و تمهیدات لازم در حال انجام است.

برنا گفت: در پایین‌دست رودخانه کشکان نیز اقدامات جلوگیری و کنترل از ورود آلودگی به سد کرخه نیز انجام شده است لازم به ذکر است که فیلترهای شرکت نفت که معروف به جاذب نفت است که توسط شرکت نفت صورت پذیرفت.

به گفته وی در حال حاضر میزان خسارت وارد شده به محیط زیست برآورد نشده و کارشناسان محیط زیست به منطقه اعزام شده‌اند.

گفتنی است این تریلر حامل مواد نفتی کوره بود که صبح امروز به محض واژگونی محموله آن به رودخانه کشکان سرازیر شد.

مسدود شدن جاده

با مسدود شدن این جاده ارتباطی که به مدت یک ساعت طول کشید تعداد زیادی از وسایل نقلیه سبک و سنگین در این مسیر متوقف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: محموله نفت این تریلر به رودخانه کشکان که در مجاور این جاده قرار دارد وارد شده و حیات آبزیان این رودخانه را به مخاطره انداخته است.

امیررضا محمدی‌نژاد افزود: کارشناسانی از سوی اداره حفاظت محیط زیست جهت تعیین خسارت وارده اکوسیستم به منطقه اعزام می‌شوند.

به گفته وی کارشناسان پلیس راه تنگ تیر علت این حادثه را تجاوز به چپ از سوی راننده تریلر نفت‌کش اعلام کرده‌اند.

اداره محیط زیست لرستان بارها اعلام نموده که مسیر عبور تانکرها باید در مسیر آزاد راه پل زال خرم‌آباد باشد، اما متاسفانه مسئولین اداره راه و همچنین پلیس راهبر در این مورد خاص و مهم که متاسفانه خسارت جبران‌ناپذیری برای محیط زیست لرستان به خصوص رود کشکان که یکی از منابع مهم آبی و غذایی استان است را با خطر جدی مواجهه ساخته کوتاهی می‌نمایند، همچنین شرکت‌های بیمه از بیمه‌گذاری این تانکرها که در این مسیر عبور می‌کنند، خوداری نمایند تا مثل تانکرهای عراقی مجبور شوند از مسیر آزادراه عبور کنند تا شاهد تکرار چنین حوادث تلخی نباشیم.

پایان پیام

کد خبر : 17807 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17807
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات