هدف هم‌نوازان طلوع بازسازی آثار قدماست

هدف هم‌نوازان طلوع بازسازی آثار قدماست

کنسرت هم‌نوازان طلوع ٢٣و٢۴ اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی این کنسرت به سرپرستی حسین لک و آواز حسین علی‌شاپور در ساعت ۹ شب در سالن شهید آوینی مجتمع ارشاد با حمایت آموزشگاه موسیقی هزاردستان خرم‌آباد به مدیریت فرشاد سیفی روی صحنه می‌رود.

هدف هم‌نوازان طلوع بازسازی آثار قدما است

به بهانه‌ی این کنسرت خبرنگار گلونی گفت‌وگویی با حسین لک انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

گلونی: گروه هم‌نوازان طلوع از چه زمانی تشکیل شده است؟

لک: این گروه باعنوان”همنوازان طلوع” به تازگی در خرم‌آباد شکل گرفته و این اجرا اولین اجرای ما در این شهر خواهد بود.

اعضاء گروه از نوازندگان برجسته استان لرستان وشهر خرم‌آباد و دورود هستند که در زمینه موسیقی سنتی و رسمی ایران فعالیت جدی دارند.

گلونی: در این کنسرت چه قطعاتی اجرا خواهید کرد؟

لک: آنچه در این برنامه اجرا خواهد شد بازسازی آثاری از اساتید علی‌اکبرخان شهنازی، صبا، نی‌داود و عبدالله دوامی خواهد بود. البته مجموعه این کار در آلبومی بنام “نگارینه” با تنظیم آقای سیامک جهانگیری و خوانندگی آقای حسین علی‌شاپور قبلا منتشر شده که ما با توجه به همان تنظیم ولی باسازبندی جدید و حس و حال خودمان دوباره آن را اجرا می‌کنیم. اشعار از ملک‌الشعرای بهار و ترانه‌های سروده شده بر روی همان تصنیف‌های قدیمی خواهد بود.

گلونی: نوازندگان گروه شما همگی اهل لرستان هستند؟

لک: سختی کار ما همین بود که در یک شهر ساکن نیستیم. مثلا آقایان امین یساولی و حسین علی‌شاپور از تهران، مهران پدرام وامیر بیات از خرم‌آباد، رضا پیامنی از اندیمشک و محمد یاراحمدی و بنده از دورود در کنار هم قرار گرفتیم.

گلونی: حرف پایانی شما؟

لک: هم‌نوازان طلوع فعالیت خودشان را با هدف بازسازی آثار قدما و اجرای موسیقی دستگاهی شروع کرده‌اند که بعد از اجرای خرم‌آباد در دیگر شهرها واستان‌ها نیز به اجرا خواهیم پرداخت.

این نوع موسیقی نیازبه حمایت و توجه بیشتری دارد چرا که اکثر برنامه‌هایی که به‌عنوان موسیقی سنتی در این اواخر اجرا می‌شود یا نشانی از موسیقی فاخر ایرانی ندارند یا بازتولیدهای بسیار ضعیف هستند. خواننده محوری و نداشتن تسلط کافی به ردیف اعضای گروه‌ها در این اواخر باعث شده کارها بسیار سطحی و بی‌محتوا ارائه شود.

آقای علی‌شاپور که در این اجرا ما را همراهی می‌کنند از خوانندگان مطرح و مسلط به مکتب اصفهان هستند که آوازهای بسیار دقیق و پخته‌ای با بیان بسیار شیوا اجرا می‌کنند. اپرای عروسکی مولانا و حافظ، همکاری با ارکستر سازهای ملی، همکاری با کیهان کلهر و مسعود شعاری و اجراهای متعدد درایران از فعالیت‌های برجسته ایشان است.

امیدوارم که باحمایت مردم خوب و باصفای استان لرستان فعالیت این گروه تداوم پیدا کند.

پایان پیام

گفت‌وگو: ولی‌الله میراسماعیلی

کد خبر : 18253 ساعت خبر : 0:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18253
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات