گلونی

هم‌خوان‌های کنسرت گلونی مشخص شدند

هم‌خوان‌های کنسرت گلونی مشخص شدند

هم‌خوان‌های کنسرت گروه موسیقی تال که در جشن روز گلونی به اجرای برنامه خواهند پرداخت مشخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی در این کنسرت که دوشنبه ۲۷ اردیبهشت در تالار وحدت وحدت برگزار می‌شود، آرام علیپور، آزاده علیپور، مهردا هاشمیان و سروناز فرهانی به عنوان هم‌خوان در کنسرت بزرگ گلونی حضور خواهند داشت و فرج و مسلم علیپور را در اجرای برنامه کمک خواهند کرد.

اعضای گروه تال به سرپرستی فرج علیپور، مسلم علیپور( نوازنده کمانچه و خواننده)، میلاد علیپور (نوازنده تار)، رضا بنایی‌نیا (نوازنده درامز)، بهزاد بهروزی (نوازنده گیتار الکتریک)، همایون خلیلی (نوازنده گیتارباس)، مجید قدیانی (نوازنده کیبورد)، محمدرضا سلیمیان (نوازنده پرکاشن)، فواد پیشوا (نوازنده پیانو و سه‌تار)، حامد پیرا (سرنا)، وحید خسروی (تنبک، دهل و دف) و مهرداد خردمند، نازنین غنی‌زاده، سارا هستی، نیلوفر شهبازی نوازندگان کمانچه هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این جشن را از سایت ایران کنسرت تهیه کنند.

گلونی نوعی سربند است که از واژه «گلبندی» با تبدیل حرف «ب» به «و» و حذف حرف «د» گرفته شده‌است و به نوعی پارچه ابریشمی رنگین اطلاق می‌شود. در گذشته نوعی پارچه ابریشمی هندی به اسم «گل بدن» که سطح روی آن متشکل از فقط دو رنگ (مثلا زعفرانی و سیاه) بوده، از هندوستان به ایران وارد می‌شده‌است. واژه گلبدن در فارسی به صورت گلبندی و در زبان لکی و لری به صورت گلونی درآمد. به مرور زمان در بین لرهای فیلی واژه گلونی نه فقط برای پارچه‌های زعفرانی، بلکه برای تمام سربندهای رنگی (غیر سیاه) به کار رفت.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل