پاسخ تند فدراسیون فوتبال به سازمان صدا و سیما

فدراسیون فوتبال، بیانیه ای را درباره ادعاهای مدیر بازرگانی سازمان صداوسیما صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، متن  پاسخ فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

پیرو مصاحبه یک‌طرفه و اطلاعات غیر واقع اعلام شده توسط آقای سیفی مدیر کل محترم بازرگانی سازمان صداوسیما و تبلیغات یک‌جانبه سازمان صداوسیما با استفاده از ظرفیت خبررسانی انحصاری خود و با نیت فرافکنی و توجیه بدعهدی آن سازمان به استحضار عموم مردم و به‌ویژه خیل علاقمندان فوتبال می‌رساند.

سازمان محترم صداوسیما در فصل ۹۲/۹۳ مبلغ بیش از ۱۷/۵ میلیارد تومان و در فصل ۹۱/۹۲ مبلغ ۱۳/۵ میلیارد تومان و در فصل ۹۰/۹۱ مبلغ ۱۱/۵ میلیارد تومان به‌عنوان حق پخش مسابقات فوتبال به باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پرداخته است.

در فصل ۹۳/۹۴ پیرو بروز مشکلات و اختلاف نظر پیرامون میزان مبلغ حق پخش موضوع، در کمیسیون اجتماعی شورای امنیت کشور مطرح و با تاکید بر پرداخت حقوق فوتبال موضوع طی صورت‌جلسه‌ای فی‌مابین وزیر محترم کشور، وزیر محترم ورزش و جوانان و ریاست محترم سازمان صداوسیما به پرداخت مبلغ ۲۲/۵ میلیارد تومان توافق و مقرر شد این مبلغ توسط سازمان صداوسیما پرداخت شود که تاکنون علیرغم تعهد رسمی و کتبی سازمان صداوسیما به عناوین مختلف از انجام تعهد خود شانه خالی کرده و حقوق فوتبال کشور را نپرداخته است.

جهت فصل ۹۴/۹۵ علی‌رغم مکاتبات و تماس‌های مکرر از عقد قرارداد جدید استنکاف و تأمین حقوق فوتبال از طریق IPTV را متعهد شد که علی‌رغم گذشت حدود ده ماه به علت نداشتن زیرساخت مربوطه این مهم نیز انجام نشده است.

هیچ‌گونه کمک و مساعدت مالی در قالب سامانه‌های پیامکی از طرف سازمان صداوسیما برای فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها فوتبال کشور انجام نشده واصولاً این فدراسیون نیز هیچگونه درخواستی نداشته و انجام امور مربوطه به سامانه‌های پیامکی هیچ ربطی به سازمان صداوسیما نداشته و این امر در اختیار شرکت مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه و کارگزاران مربوطه است.

در حالیکه سازمان صداوسیما برای پخش مسابقات فوتبال خارجی به شرکت‌های خارجی وجه می‌پردازد و اجازه پخش دریافت می‌کند و برای پخش هرگونه فیلم، سریال، برنامه تولیدی و حتی موسیقی (با هرگونه کیفیت که اکثراً نیز فاقد جذابیت و بیننده است) وجه می‌پردازد و آنرا برای پخش خریداری می‌کند با رفتاری یک‌سویه از پرداخت حق پخش تلویزیونی بابت فوتبال که برنامه اول و جذاب‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه هست استنکاف می‌ورزد و حقوق مالکانه مربوط به باشگاه‌ها سازمان لیگ و فدراسیون را نمی‌پردازد.

قابل ذکر است علی‌رغم ده‌ها مکاتبه و تماس و پیگیری ریاست محترم این سازمان از رودرو شدن با مسئولین فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال و مدیران باشگاه‌ها خودداری جسته و حاضر به هیچگونه تعامل نبوده و یادآوری می‌نمائیم صبر و خویشتنداری جامعه فوتبال به سر آمده و گزینه‌های جدید برای احقاق حقوق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ضمناً پیشنهاد می‌شود سازمان محترم صداوسیما برای فصل آتی با ساخت فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، جذاب و پرطرفدار فضاهای خالی ناشی از عدم پخش مسابقات فوتبال را پر نماید.

پایان پیام

کد خبر : 17332 ساعت خبر : 10:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17332
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات