کاهش تعداد کتاب‌فروشی‌ها در تهران

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان گفت: براساس آمار خانه کتاب، میزان فروش کتاب در سال ۹۴ نه‌تنها رشد نداشته بلکه دچار کاهش قابل توجهی نیز داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان گفت: میزان فروش کتاب در فروردین ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشت که برخی کارشناسان سیاست طرح عیدانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق کتاب فروشی‌ها و تخفیف ۲۰ درصدی به خریداران کتاب را در این رشد مؤثر می‌دانند.

وی افزود: هزینه‌های ما برای شغل کتاب فروشی مشابه سایر مشاغل است اما از حیث درآمد قابل مقایسه با دیگر مشاغل نیستیم، به همین دلیل هم‌اکنون شاهد کاهش تعداد کتاب‌فروشی‌ها در سطح شهر هستیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان متذکر شد: با توجه به نقش مهم ناشران و کتاب‌فروشان در ارتباط با سلامت و بهداشت روانی و فرهنگی باید تمهیدات جدیدی برای این قشر اندیشیده شود.

وی با اشاره به وجود ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب از اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان گفت: اعمال معافیت مالیاتی کتاب‌فروشی‌ها منوط به داشتن جواز اتحادیه است و کتاب‌فروشی‌هایی که جواز از اتحادیه ندارند، برای داشتن پروانه کسب به اتحادیه مراجعه کنند.

پایان پیام

کتاب‌فروشی

کتاب‌فروشی، محلی است که در آن کتاب فروخته می‌شود و مردم می‌توانند در آن کتاب خریداری کنند.

کتاب‌فروشی‌ها انواع مختلفی دارند. برخی کتاب فروشی‌ها تخصصی هستند یعنی در یک زمینه خاص مانند هنر، ادبیات، روانشناسی، حقوق، فنی مهندسی و … فعالیت می‌کنند. همچنین کتابفروشی‌هایی وجود دارند که در بسیاری زمینه‌ها مانند دانشگاهی، عمومی، کودک و نوجوان و… دارای کتاب هستند. گاهی ممکن است کتاب‌فروشی به خرید و فروش کتاب‌های دستِ دوم نیز بپردازد.

در سالهای اخیر و با توجه به گسترش روزافزون اینترنت، کتاب فروشی‌های آنلاین هم به بازار کتاب وارد شده‌اند. از قدیمی‌ترین و بزرگترین کتابفروشی‌های اینترنتی در ایران می‌توان به فروشگاه کتاب ادب سرا،کتاب استور آدینه بوک و فردا بوک اشاره کرد.

در سالهای اخیر باپیگیری‌هایی که از سالهای قبل توسط اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران می‌شد و همکاری دولت کتاب فروشی‌ها (و تمام مشاغل مرتبط با تولید کتاب) از معافیت مالیاتی برخوردار شده‌اند. البته با توجه به روند افت علاقه به کتاب ، اکثر کتاب فروشی ها رو به برشکستگی هستند

کد خبر : 17822 ساعت خبر : 1:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17822
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات