گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست در لرستان

سومین گردهمایی سراسری گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست و منابع طبیعی، با حضور معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، معاون فرهنگی-اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون عمرانی استانداری لرستان، روسای دانشگاه‌های لرستان و جهاد دانشگاهی این استان، مدیر کل آموزش سازمان محیط زیست، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و همچنین حضور گروه‌های دانشجویی کشور در دانشگاه لرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشوردرمراسم افتتاحیه این گردهمایی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش بزرگ گفت: طبق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ که درآن سال باید به محیط زیست مطلوب برسیم، با هوشیاری سبز دانشجویان و باکمک نهادهایی مانند آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه‌ها و دیگر ارگانهای کشور در کنار سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند محقق شود و کلید سبز این همکاری فرابخشی می‌تواند قفل مشکلات محیط زیست کشور را باز کند.

وی ادامه داد: ما بدون پژوهش نباید در این کشور تصمیم بگیریم و باید با آموزش و پژوهش، سطح فرهنگی جامعه را در خصوص مسائل و موضوعات محیط زیستی ارتقاء دهیم.

آموزش، پژوهش و فرهنگ سازی

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بیان داشت: از ۱۵ مورد سیاست‌های ابلاغی ۸ مورد آن مربوط با آموزش، پژوهش و فرهنگ سازی است.

 وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی بسیار بحث فراگیری است که ۶ مورد از آن مربوط به اقتصاد سبز می‌شود و این اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نیست مگر اینکه ما اقتصاد سبز را در نظر بگیریم؛ همچنین اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار امکان پذیر نیست مگر اینکه ما و شما دانشجویان سبز با هوشیاری سبز دست به دست هم دهیم به مهر و میهن خویش را آباد کنیم.

مظاهری گفت: استان لرستان استان فرهنگی کشور ما است و بیشترین سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی کشور در این استان وجود دارد.

درخواست ایجاد شبکه دانشجویی

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن درخواست از دانشجویان و گروههای حامی محیط زیست برای همکاری در بحث‌های آموزش محیط زیستی زنان، روستائیان، آموزش برای استاندارد و استاندارد برای آموزش و همچنین پژوهش‌های و پروژه‌های ملی و بین‌الم للی ازدانشجویان خواست شبکه دانشجویی را برای هم افزایی در بحث فعالیت‌های محیط زیستی تشکیل دهند.

 این گردهمایی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان از تاریخ از ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه و با هدف بسط فعالیت‌های اجتماعی و توجه به محیط زیست و منابع طبیعی در میان دانشجویان و ارتقا سطح مشارکت اجتماعی و علمی دانشجویان در این حوزه آغاز گردیده است.

در این گردهمایی مسوولان و نمایندگان گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست و منابع طبیعی حضور دارند و کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی با حضور نخبگان، اندیشمندان و مسوولان در حوزه محیط زیست برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 18324 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18324
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات