گلونی

گزارش تصویری از جشن و کنسرت گلونی(۲)

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تالار وحدت شامگاه ۲۷ اردیبهشت‌ماه میزبان گروه موسیقی «تال» و تعداد قابل توجهی از لرتبارها و علاقه‌مندان به این فرهنگ و موسیقی بود که با پوشیدن «گلونی» (روسری محلی) برای برگزاری جشن گلونی گرد هم آمده بودند.

گزارش تصویری علی ساکی را از جشن و کنسرت گلونی ببینید.

پایان پیام

تالار وحدت

تالار وحدت یکی از بزرگترین تالارهای اجرای نمایش و کنسرت می‌باشد که اداره آن توسط مجموعه‌ای با عنوان بنیاد فرهنگی هنری رودکی است. از دیگر تالارهای تحت پوشش بنیاد رودکی می‌توان به مجموعه برج آزادی و تالار حافظ و تالار فردوسی اشاره کرد. بعد از انقلاب این مجموعه زیر نظر وزارت ارشاد به فعالیت خود ادامه داد و همچنین مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب می‌شود. در این تالار باشکوه بعد از انقلاب به بسیاری از نمایش‌ها و کنسرت‌ها مجوز اجرا داده نشد و هنرمندان بسیاری از ارتباط اجتماعی در عرصه هنر ناکام ماندند.

تالار رودکی و با نام کنونیِ تالار وحدت؛ یکی از مجهزترین و بزرگترین تالارهای اُپرا، موسیقی و تئاتر ایران است که توسط اوژن آفتاندلیانس (یوگینا آفتاندلیانس) بر اساس مدل نمونهٔ اپرا هال وین ساخته و به نام شاعر و نوازندهٔ بزرگ ایرانی ابوعبدالله رودکی در سال ۱۳۴۶ افتتاح گردید. ساخت تالار در خیابان دکتر ارفع (استاد شهریار کنونی) در سال ۱۳۳۶ آغاز و پس از ۱۰ سال با بهترین طراحی داخلی و تجهیزات بی‌نظیر ماشینری نور و صدا، بهره‌برداری و در آبان‌ماه ۱۳۴۶ افتتاح شد. این مجوعه متشکل از دو سالن اجرا به نام‌های تالار رودکی و سالن کوچک است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تالار بزرگ‌تر را به وحدت و سالن کوچک را به تالار رودکی تغییر نام دادند.

آوانسن یا صحنه پیش‌آمده، با ارتقا ۸۰ سانتی‌متر و قوس اصلی به شعاع ۱۴ متر و دهانه رینه‌ها شکاف‌های نورپردازی چپ و راست آوانسن ۱۴/۳۰ متر عرض دارد. عمق آوانسن ۵/۳۰ متر، در مرکز قوس تا ابتدای سن اصلی و بر روی آن سن ارکستر، با ۱۲ متر طول، ۳ متر عمق در کناره‌ها و ۴ متر عمق در مرکز قوس، قرار دارد.

خروج از نسخه موبایل