نمایش فیلم کوتاه‌های منتخب جشنواره جهانی فجر

نمایش فیلم کوتاه‌های منتخب جشنواره جهانی فجر – برگزیده فیلم‌های کوتاه بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره جهانی فجر در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سینماتک خانه هنرمندان ایران با همکاری انجمن فیلم کوتاه ایران چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت برگزیده فیلم‌های کوتاه بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره جهانی فجر را به نمایش خواهد گذاشت.

در این روز از ساعت ۱۸ فیلم‌های کوتاهی هم چون «کودک و دریا»، «بازگشت»، «آقای بنفش»، «باران‌های گاه به گاه»، «کوه بزرگ شمال»، «الهه سفید»، «داویت»، «شلیک طلایی» و «تاریک روشن» در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان به نمایش در خواهند آمد.
شرکت در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

پایان پیام

انجمن فیلم کوتاه ایران

انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) انجمن صنفی کارگری سازندگان فیلم کوتاه ایران می‌باشد. این انجمن یک تشکل صنفی، غیرانتفاعی و غیردولتی در زیر مجموعه مؤسسه فرهنگی خانه سینمای ایران است که اعضای آن دست اندرکار فیلم کوتاه می‌باشند. انجمن فیلم کوتاه ایران در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و در سال ۱۳۸۳ شروع به عضوگیری نمود. این انجمن در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ عضو دارد.

این رخداد از سال ۱۳۸۷ – با نام جشن مستقل فیلم کوتاه ایران- به طور سالانه توسط انجمن صنفی فیلم‌ کوتاه ایران برگزار شده و در آن آکادمی داوری ایسفا از میان فیلم‌های کوتاه تولید شده در یک سال منتهی به جشن، بهترین‌های فیلم‌ کوتاه ایران را انتخاب می‌کند.
تاکنون ۱۱ دوره‌ از جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران برگزار شده است. به دلیل مکانیسم ‌داوری و انتخاب فیلم‌ها که با رای اعضای صنف فیلم‌کوتاه صورت می‌پذیرد و هم‌چنین عدم وابستگی این مراسم به ارگان‌های دولتی، جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران معتبر‌ترین جایزه در حوزه‌ی فیلم کوتاه در کشور محسوب می‌گردند.

این نشان هرسال در اختتامیه‌ی جشن مستقل فیلم کوتاه به یکی از مفاخر سینمای ایران اهدا می شود. این نشان اولین دوره به عبّاس کیارستمی اهدا شده و از آن دوره هرسال به یکی از سینماگران سرشناس ایرانی تعلق می‌گیرد. این نشان تاکنون به بزرگانی چون سهراب شهید ثالث، خسرو سینایی، پرویز کیمیاوی، امیر نادری، رخشان بنی‌اعتماد و بهرام بیضایی (۱۳۹۴) اهدا شده است.

کد خبر : 18820 ساعت خبر : 1:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18820
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات