آتش‌سوزی پاسارگاد تقریبا مهار شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: خوشبختانه آتش‌سوزی جنگل‌های پاسارگاد تقریبا مهارشده و نیروهای مردمی و حفاظت محیط زیست در آن جا حضور و به حالت آماده‌باش‌اند تا به طور کامل، این آتش‌سوزی را مهار کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آتش‌‌سوزی گسترده‌‌ای در مناطق جنگلی پاسارگاد استان فارس از دیروز آغاز شده است.

حمزه ولوی در خصوص آخرین وضعیت این آتش‌سوزی  و مهارآن افزود: خوشبختانه این اتش‌سوزی تقریبا مهار شده و نیروهای مردمی و حفاظت محیط زیست در محل مستقرند و دور آتش را حصار کشیدند تا از سرایت اتش به حاشیه‌ها جلوگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در خصوص علت این آتش‌سوزی تصریح کرد: به دلیل روشن‌کردن آتش به دست دامداران برای  درست‌کردن غذا و چای و وزیدن طوفان‌های شدید در ارتفاعات بسیار بالا، متاسفانه خاموش‌کردن آتش از دستشان خارج شده و همچنین صعب‌العبور بودن این منطقه و ۵ ساعت پیاده‌روی، گستردگی آتش و تاریکی شب، باعث تشدید این آتش‌سوزی بوده است.

 ولوی گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و مردمی در اطراف آتش حضور دارند تا این آتش‌سوزی را به صورت کامل مهار کنند تا به سایر مناطق دیگر سرایت نکند.

پایان پیام

آتش‌سوزی

آتش‌سوزی جنگل یک نوع آتش‌سوزی کنترل‌ناپذیر است که در منطقه‌ای با گیاهان اشتعال‌پذیر در نواحی روستایی یا در طبیعت وحش روی می‌دهد.
آتش‌سوزی جنگل با دیگر انواع آتش‌سوزی‌ها از نظر گستردگی، سرعت گسترش از منشأ، پتانسیل تغییر جهت ناگهانی و توانایی جهیدن از میان فضاهای خالی مانند جاده‌ها، رودخانه‌ها و دیگر نقاط اشتعال‌ناپذیر تفاوت دارد. آتش‌سوزی جنگل از نظر علت آتش‌سوزی، ویژگی‌های فیزیکی آن مانند سرعت پراکندگی، وجود مواد اشتعال‌پذیر و تأثیر آب‌وهوا بر آتش توصیف می‌شوند.

آتش‌سوزی جنگل پدیده‌ای معمول در استرالیا است، زیرا اقلیم این منطقه به‌طور کلی اقلیمی داغ و خشک است که همین اقلیم در همهٔ طول سال زندگی و زیرساخت‌های آن را در معرض خطر بسیار زیاد آتش‌سوزی قرار می‌دهد که این خطر در ماه‌های داغتر تابستان و بهار چند برابر می‌شود.

کد خبر : 19847 ساعت خبر : 5:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19847
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات