احیاء بناهای تاریخی اقتصاد شهرها را تکان می‌دهد

نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرهایی مانند سمنان که دارای ظرفیت‌های مغفول گردشگری و از جمله بناهای تاریخی هستند، به تعداد زیاد در گوشه و کنار کشور دیده می‌شوند و اگر موضوع احیاء و بهره برداری از این بناها جدی گرفته شود می‌تواند اقتصاد این شهرها شکوفا کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احمد همتی گفت: شهر سمنان یک ظرفیت بسیار بزرگ از بناهای تاریخی و میراث فرهنگی دارد که خوشبختانه در یک دو سال اخیر شاهد هستیم که توجه به این ظرفیت‌ها افزایش پیدا کرده و بخش خصوصی رغبت خود را برای سرمایه گذاری در آنها باراز می‌کند.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: شهرهایی مانند سمنان که دارای ظرفیت‌های مغفول گردشگری و از جمله بناهای تاریخی هستند، به تعداد زیاد در گوشه و کنار کشور دیده می‌شوند و اگر موضوع احیاء و بهره‌برداری از این بناها جدی گرفته شود می‌تواند اقتصاد این شهرها را به شکل جدی تکان بدهد.

وی افزود: متاسفانه تصور عمومی ما در کشور از فعالیت اقتصادی و کار صنعتی متوجه فعالیت‌های سخت از نوع کارخانه داری و استخراج معادن و امثال آن است و تقویت همین تصور باعث شده تا ما نسبت به اقتصاد بخش خدمات و صنایعی مانند صنعت گردشگری که ارزآوری مستقیم برای کشور دارد، بی توجه باشیم.

احیاء بناهای تاریخی اقتصاد شهرها را تکان می‌دهد

نماینده سمنان در مجلس من در اولین قدم‌های خود بعد از ورود به مجلس شورای اسلامی گزارش‌هایی از وضعیت عملکرد دستگاه دولتی سمنان دریافت کردم و آنجا مشخص بود که میراث فرهنگی در بخش احیاء بناهای تاریخی و ایجاد تحرک در صنعت گردشگری مشغول اقدامات خوب و مثبتی است اما مهم اینجاست که بدانیم این اقدامات باید در این مراحل به مثابه استارت صنعت گردشگری کشور و بهره‌برداری از بناهای تاریخی محسوب شوند.

همتی اضافه کرد: ما وقتی از صنعت گردشگری سخن می گوییم باید متوجه باشیم که مفهوم آن یک فعالیت فراگیر، منظم و پایدار اقتصادی است که در ضمن باید سهم بالایی هم در درآمد ناخالص داخلی داشته باشد. بنابراین ما هنوز با آن مرحله فاصله داریم. اما کارهایی مثل احیاء بناهای تاریخی به دست بخش خصوصی اگر با نظارت دقیق و مستمر کارشناسان انجام شود قطعاً به مثابه اولین گام‌های این حرکت بسیار مهم و مفید خواهند بود.

پایان پیام

کد خبر : 19755 ساعت خبر : 2:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19755
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات