اسکار حق گداهای تهرانی بود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از  روزنامه‌ی وقایع‌تهرانیه، تکدی‌گری و گداییِ برخی افراد، باعث نازیبا شدن چهره‌ی شهرهای کشور شده است. اکثر این افراد نیازی به درآمد این شغل کاذب ندارند و تنها از روی طمع و مال‌اندوزی دست به این کار می‌زنند. اما این همه‌ی ماجرا نیست. خبرنگار وقایع‌تهرانیه قصد دارد در این گزارش جلوه‌های دیگری از این شغل پُرسود را برای ما شرح دهد.
خبرنگار ما پس از جست‌وجوهای فراوان موفق شد گدایی را پیدا کند که به مصاحبه کردن علاقه‌ داشته باشد. این گدا به وقایع‌‎تهرانیه گفت: من و همکارانم گدا نیستیم و فقط از افراد ثروتمند پول می‌گیریم و بین فقرا توزیع می‌کنیم. منتها به جز خودمان فقیری در جامعه نمی‌بینیم. از آن‌جایی که ثروتمندان به راحتی سر کیسه را شُل نمی‌کنند، ما مجبوریم در هزار نقش فیلم بازی کنیم تا تا موفق شویم یک هزار تومانی از آن‌ها بِکَنیم. خود من یک روز کور می‌شوم، یک روز شَل. یک روز لال می‌شوم، یک روز کر. یک روز قلبم با باتری کار می‌کند، یک روز با پَنِل‌های خورشیدی. اصلاً جایزه‌ی اسکار حق من بود ولی نامردها آن را به لئوناردو دی‌کاپریو دادند. من از شما می‌پرسم، آیا این انصاف است؟ همین چند ماه پیش پیشنهاد بازی در سریال شهرزاد را رد کردم. برای چه؟ تنها به‌خاطر اینکه عاشق کارم هستم. هر روز صبح تا شب زیر آفتاب و زیر باران، در سرما و در گرما درون خیابان‌های شهر راه می‌روم و گونیِ پول‌هایم را که ناموساً سنگین هم هست به دوش می‌کشم. واقعاً صنف ما یکی از مظلوم‌ترین و محروم‌ترینِ صنوف است. من از مردم و مسؤلان درخواست می‌کنم با من و همکارانم با مهربانی برخورد کنند و حداقل فحش ندهند. چراکه ما هم مجبور می‌شویم جواب بدهیم و این اصلاً برای کلاس کاری ما خوب نیست. وی در حالی که با گوشی تلفن همراه هوشمندش در مورد بورس فلوریدا صحبت می‌کرد به سمت بانک رفت.
مسئول کمیته‌ی مبارزه با تکدی‌گری در تهران به خبرنگار وقایع‌تهرانیه گفت: ما و همکارانمان روزانه ده‌ها تن از این افراد را دستگیر می‌کنیم ولی آن‌ها با گذاشتن وثیقه‌ی میلیاردی خود را از بازداشت خارج کرده و با کمک وکلای معروف ثابت می‌کنند زمانی که دستگیر شده‌اند در حال بازی لِی‌لِی بوده‌اند نه گدایی. من از شهروندان عزیز درخواست می‌کنم به محض رویت این افراد، آرامش خود را حفظ کنند. بالاخره کاری است که شده. ان‌شاءالله ماه بعد دوباره حقوق می‌گیرند.
گدایی که هر دو دست و پایش به طرز فجیعی قطع شده بود، پس از آنکه متوجه شد خبرنگار وقایع‌تهرانیه قصد دارد با او مصاحبه کند، از جا بلند شد، یقه‌ی خبرنگار ما را گرفت و کِشان‌کِشان او را به داخل کوچه‌ای بُن‌بست برد. کسبه‌ی محل از صدای فریادهای خبرنگار نگون‌بخت از مغازه‌های خود خارج شدند و شروع کردند به فیلم گرفتن. الآن دو هفته است که این فیلم با عنوان «شفا گرفتن مرد فقیر ۱۸+» در تلگرام دست‌به‌دست می‌شود ولی خبری از خبرنگار وقایع‌تهرانیه در دست نیست.

پایان پیام

گزارش‌گر: محسن فراهانی

کد خبر : 18996 ساعت خبر : 3:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18996
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات