افتتاح رسمی انجمن موسیقی بروجرد

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد از آغاز به کار رسمی انجمن موسیقی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا میرزایی افزود: انجمن موسیقی بروجرد سال‌ها قبل بنا به دلایلی منحل شد که با همکاری و مساعدت هنرمندان دوباره تشکیل و فعالیت خود را از سر گرفت.

وی با اشاره به استقبال هنرجویان از رشته‌های مختلف موسیقی و فعالیت ۶ آموزشگاه آزاد موسیقی در بروجرد گفت: تشکیل این انجمن برای ساماندهی فعالیت‌های موسیقی، تعامل هنرمندان و بررسی موانع و مشکلات این حوزه هنری در بروجرد ضروری بود.

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد افزود: با رأی و نظر هنرمندان، استاد عبدالمحمد غنی‌پور مسئول انجمن موسیقی بروجرد شد و جزئیات اساسنامه این انجمن به تصویب رسید.

وی گفت: کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی موسیقی زیر نظر انجمن موسیقی در مجتمع فرهنگی هنری دکتر زرینکوب برگزار و فعالیت‌های عملی موسیقی در سطح آموزشگاه‌های آزاد با استفاده از اساتید برجسته این هنر انجام می‌شوند.

میرزایی با اشاره به نام نویسی رایگان یا با تخفیف ویژه مددجویان کمیته امداد و موسسه ایتام در آموزشگاه‌های موسیقی بروجرد اظهار کرد: این اقدام به منظور بهره‌مندی علاقه‌مندان به موسیقی انجام می‌شود.

به گفته وی با تشکیل انجمن موسیقی، تعداد انجمن‌های فرهنگی و هنری بروجرد به هفت انجمن رسیده است.

پایان پیام

انجمن موسیقی ایران

با یاری و استعانت از پروردگار یکتا و به‌منظور اعتلا و ارتقاء و اشاعه‌ی فرهنگ موسیقی الهام‌گرفته از فرهنگ والای ایران اسلامی و مبتنی بر اصالت‌های ملی، قومی و منطقه‌ای و نیز بر اساس نیازهای فرهنگی کشور در جهت شناسایی و شناساندن هنرمندان موسیقی، انجمن موسیقی ایران با شخصیت حقوقی مستقل و به صورت غیرانتفاعی و غیردولتی بر اساس اهداف فرهنگی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت مقررات موضوعه کشوری و ضوابط حاکم بر تأسیس مؤسسات و مراکز فرهنگی و هنری بر طبق مشخصات و شرایط پیش‌بینی با اهداف و وظایف ذیل فعالیت می‌نماید.

اهداف انجمن

  • حمایت و صیانت از گونه‌های مختلف موسیقی با تمرکز بر موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی نواحی ایران
  • تلاش برای پویایی و برخورداری موسیقی اصیل ایرانی از دیدگاه‌های نواندیش و تحول‌گرا
  • تلاش برای تامین زیرساختارهای لازم در جهت ماندگاری گونه‌های مختلف موسیقی محلی
  • حمایت از نسل جوان موسیقی ایرانی (سنتی، نواحی، کلاسیک و دیگر گونه‌های موسیقی روز) که آثار جدی و حرفه‌ای را با برخورداری از شناخت درست و اصولی عرضه می‌نمایند

کد خبر : 20373 ساعت خبر : 3:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20373
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات