ایران و برزیل در گام نخست لیگ جهانی والیبال

تیم ملی والیبال ایران امشب در حالی اولین دیدار خود از مسابقات لیگ جهانی والیبال را مقابل برزیل میزبان انجام خواهد داد که بازی در خانه این تیم برای ایران با نتایج خوبی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، لیگ جهانی والیبال از ساعت ۲۱:۴۰ پنجشنبه آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار گروه B1 به مصاف برزیل میزبان خواهد رفت. ملی‌پوشان که از روز سه شنبه در محل مسابقات مستقر شده‌اند با ۴ جلسه تمرین (سه تمرین توپی و یک جلسه کار با وزنه) و البته سفری طولانی خود را برای رویارویی با برزیل آماده کرده‌اند.

بازی مقابل این تیم در خانه حریف برای ایران یادآور صحنه‌های جذابی است و لیگ جهانی همیشه بهترین نمایش‌های کشورمان مقابل برزیل را همراه داشته است.

دو تیم تاکنون ۵ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که ایران در تعداد برد ۳ بر ۲ از برزیل پیش است و بازی پنجشنبه شب ششمین دیدار دو تیم خواهد بود.

۱۲ نکته جالب و جذاب از رؤیایی این دو تیم مقابل یکدیگر:

* ایران و برزیل ۵ بازی در لیگ جهانی مقابل یکدیگر انجام داده‌اند که ایران ۳ برد و برزیل دو برد در کارنامه دارد.

* در ۵ بازی گذشته فقط یک بار ایران موفق به برد ۳ بر صفر مقابل برزیل شده و سایر بازی‌ها به ست چهارم و یا پنجم کشیده است.

* مهم‌ترین بازی دو تیم در مرحله نهایی لیگ ۲۰۱۴ انجام شد که ایران توانست در آن دیدار برنده بازی باشد اما امیر غفور امتیازآورترین و فرهاد قائمی بهترین زننده سرویس در آن بازی غایب این دیدار خواهند بود.

* ایران در اولین دیدار خود مقابل برزیل که با میزبانی حریف انجام شد در دیداری به یاد ماندنی ٣ بر یک آنها را در سائوپائولو شکست داد.

* برزیل بعد از لیگ جهانی سال گذشته در هیچ تورنمنت مهمی شرکت نکرده است و به همین دلیل از حضور در کوبا آمریکا، جام جهانی و مسابقات انتخابی المپیک معاف بود.

* اسپک پایانی امیر غفور در مرحله نهایی لیگ جهانی سال ٢٠١۴ مقابل برزیل که به برد تاریخی در فلورانس منجر شد یکی از ماندگارترین صحنه‌های والیبال ایران است که در اذهان باقی مانده و همین مساله اهمیت حضور او در این دیدار را بیشتر از همیشه نشان می‌دهد.

* برزیل آخرین کشوری بود که مرحوم حسین معدنی به عنوان مربی روی نیمکت ایران نشست که تابستان ٢٠١۴ یکی از تلخ‌ترین اتفاقات والیبال ایران با درگذشت او اتفاق افتاد.

* بازی پنجشنبه شب سومین دیدار ایران در خانه برزیل خواهد بود که در ٢ بازی گذشته سهم هر تیم یک برد بوده است.

* با اینکه این دومین سفر ایران به برزیل برای انجام بازی‌های لیگ جهانی محسوب می‌شود اما اولین تجربه بازیکنان در ریو خواهد بود که تا حدود یک ماه دیگر در همین شهر بازیکنان باید در مسابقات المپیک به میدان بروند.

* آخرین میزبانی ریو در مسابقات والیبال به فینال ۲۰۱۵ لیگ جهانی باز می‌گردد که برزیل حتی موفق به حضور در جمع ۴ تیم برتر مسابقات از میان ۶ تیم نشد.

پایان پیام

کد خبر : 20221 ساعت خبر : 2:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20221
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات