تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر صنایع دستی

حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی نقش تأثیرگذاری در توسعه صادرات صنایع دستی دارد.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، معاون حقوقی، اموردولت و زارت ارتباطات کشور مرتضی براری گفت: بعد از برجام یکی از اولویت‌ها توسعه صادرات است.

من اعتقاد دارم صنایع دستی باید در این حوزه ورود کند ما در طول یک هفته‌ای که در ترکیه حضور داشتیم یک میلیون دلار فروش داشتیم.

وی ادامه داد: در بازار جهانی می‌توانیم با تأمل درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری در فضای مجازی تعامل داشته باشیم  حضور در فضای مجازی می‌تواند به این موضوع کمک کند.

براری تصریح کرد: با وجود ۵ میلیارد سیم‌کارت در دست افراد دنیا ما می‌توانیم با حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی توسعه صادرات صنایع دستی را رونق ببخشیم.

وی تصریح کرد: با حضور در شبکه‌های مجازی، حجم فروش صنایع دستی رونق پیدا  می‌کند، در حوزه اقتصاد دیجیتال، صادرات درحوزه صنایع دستی افزایش می‌یابد.

پایان پیام

صنایع دستی

صنایع دستی یا کاردستی نوعی کار است که در آن لوازم تزئینی و کاربردی تنها با استفاده از دست یا ابزار ساده ساخته می‌شود. معمولاً این کلمه به روش‌های سنتی ساختن کالاها اطلاق می‌گردد. استادکاری مخصوص هر یک از این موارد مهم‌ترین ملاک است. چنین چیزهایی اغلب از لحاظ فرهنگی یا مذهبی فوق‌العاده هستند. لوازمی که به صورت تولید انبوه یا با ماشین آلات مختلف ساخته می‌شوند، جزء صنایع دستی نیستند.

آنچه مقولهٔ صنایع دستی را از هنر کاردستی متمایز می‌سازد، هدف از ساختن آنهاست. صنایع دستی لوازمی هستند که قرار است مورد استفاده قرار گرفته و کهنه، پوسیده و غیره شوند. موارد استفاده از آن‌ها بیش از یک تزئین ساده‌است. صنایع دستی اغلب کارهای فرهنگی و مرسومی تلقی می‌شوند زیرا به عنوان بخشی از ملزومات زندگی روزمره مطرح هستند. درحالی که هنر و کاردستی بیشتر یک فعالیت سرگرمی گونه و یک ارائه بی نقص از یک تکنیک خلاقیت است. از جنبه‌های عملی انواع مختلف صنایع دستی به دلیل شباهت مورد استفاده، همپوشانی زیادی دارند.

کد خبر : 19276 ساعت خبر : 5:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19276
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات