تعطیلی یک‌ماهه موزه پارک پردیسان

تعطیلی یک‌ماهه موزه پارک پردیسان

مبارکی مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: به دلیل برخی تعمیرات و سمپاشی نمونه‌های گیاهی و جانوری مخازن دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی، موزه پارک پردیسان به مدت یکماه از ۲۹ خرداد ماه تعطیل خواهد بود.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی موزه تنوع زیستی پردیسان تهران در فضایی با مساحت داخلی ۱۸۰۰ متر مربع در شمال غربی تهران در شهرک غرب، بزرگراه همت، بعد از پل یادگار امام، داخل پارک پردیسان واقع شده است و در فروردین ۱۳۸۳ افتتاح گردیده است. موزه تنوع زیستی پردیسان با تاکید بر اهمیت و ارزش تنوع زیستی و در راستای وظایف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد شده است و هدف مدیریت موزه همواره این بوده است که با استفاده از کادر کارشناسان خود نقش موثری در تحقیقات، اطلاع‌رسانی و آموزش برای گروه‌های مختلف سنی و علاقه‌مندان به محیط زیست ایفا نماید.

تعطیلی یک‌ماهه موزه پارک پردیسان

این مجموعه به‌صورت نمایشگاه تخصصی گونه‌های گیاهی، جانوری و نمونه‌های سنگ و کانی و فسیل می‌باشد. فضای داخلی غرفه‌های موزه تنوع زیـستی بـا الهـام از طبیعـت ایـران، جهـان و زیستگاه‌های طبیعی جانوران طراحی و فضاسازی شده است.

پارک طبیعت پردیسان وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست، مشهورترین پارک طبیعت ایران که در شهر تهران در محدودهمنطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد.

این پارک در شمال غربی تهران واقع شده‌است، از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می‌شود. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی/جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم می‌کند که پیوند آن‌ها به وسیله دو پل برقرار شده‌است.

از امکانات این بوستان می‌توان به موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش اشاره کرد. وجود موزه تنوع زیستی با انواع حیوانات و حشرات تاکسیدرمی شده، و بعضاً زنده، یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک جنگلی است. ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز در قسمت جنوبی این بوستان قرار دارد.

پایان پیام

کد خبر : 20439 ساعت خبر : 4:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20439
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات