ثبت نام ۷ فیلم‌ساز مطرح فیلم کوتاه

آثار هفت فیلم‌ساز مطرح فیلم کوتاه تا به امروز برای شرکت در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ثبت‌نام‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، باگذشت نزدیک ۲ ماه از آغاز ثبت‌نام برای شرکت در بخش ملی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تعدادی از مطرح‌ترین فیلم‌سازان فیلم کوتاه تازه‌ترین آثار خود را ثبت‌نام کرده‌اند. اسامی این فیلم‌سازان عبارت‌اند از:

ابراهیم ایرج‌زاد با فیلم کوتاه «نیستان»

شاهرخ دلکو با فیلم کوتاه «متأسفانه»

عاطفه خادم‌الرضا با سه فیلم کوتاه «قدم زدن روی ریل»، «مسافر کوچولو» و «سایه»

سیدوحید حسینی نامی با مستند کوتاه «سلطان محمد نقاش»

فرشاد اکتسابی با دو فیلم کوتاه «عراق؛ سال‌های بیم و امید» و «گذر از غبار»

سالم صلواتی با فیلم کوتاه «آینه‌های پریده‌رنگ»

علی عسگری با فیلم کوتاه «درد»

پایان پیام

تاریخچهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ جشنواره‌های فیلم کوتاه با عنوان «بخش ۸ و ۱۶ م. م» در جشنواره فجر برگزار گردید.

از سال ۱۳۶۵ با پاگرفتن «انجمن سینمای جوانان ایران» به طور رسمی این جشنواره توسط انجمن برگزار شد و نام آن به جشنواره «سینمای جوان» تغییر یافت. (در دو زیرمجموعه فیلم و عکس) ششمین جشنواره سینمای جوان در فروردین ماه ۱۳۶۷ در دو بخش فیلم و عکس برگزار شد و بالاخره در سال ۱۳۷۵ همزمان با سیزدهمین جشنواره سراسری سینمای جوان جشنواره عنوان بین‌المللی را نیز از آن خود کرد.

در سال ۱۳۷۶ جشنواره بین‌المللی سینمای جوان علاوه بر زیرمجموعه فیلم و عکس بخش فیلمنامه را نیز در دل خود جای داد و ۲ دوره به این شکل برگزار شد تا اینکه سال ۱۳۷۸ شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینمای جوان اختصاصاً به فیلم پرداخت.

نهایتاً با شکل گرفتن جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای سینمای جوان و نام و رسمی که این جشنواره در سطح جهان پیدا کرد، از سال ۱۳۸۲ نام آن به «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» تغییر یافت.از آخرین جشنواره های استانی و منطقه ای سینمای جوان می توان به جشنواره آسوریک اشاره کرد که در سیستان و بلوچستان در تاریخ دی ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد .

 

کد خبر : 19980 ساعت خبر : 1:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19980
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات