حبیب محبیان درگذشت

حبیب محبیان خواننده معروف ایرانی صبح امروز در رامسر درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، خواننده محبوب کشورمان حبیب محبیان درگذشت.

حسن عسکری مقدم مدیر بیمارستان امام سجاد رامسر گفت: پس از تماس با اورژانس ۱۱۵ و اعزام به منزل حبیب محبیان وی علائم حیاتی نداشته است و بر اثر سکته قلبی فوت کرده بود.

وی اظهار کرد: این فرد عمل قلب باز انجام داده بود و اورژانس پس از یک ساعت CPR موفق به احیا نشدند و برای تائید نهایی مرگ ایشان به بیمارستان انتقال داده شد.

اینه مسئول اعلام کرد: جسد این خواننده معروف ایرانی به سردخانه زینبیه رامسر انتقال داده شده است.

پایان پیام

زندگی نامه حبیب محبیان

حبیب محبیان، معروف به حبیب (زادهٔ ۴ مهر ۱۳۲۶ در تهران – درگذشتهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ در روستای نیاسته، کتالم، رامسر)، خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه‌سرای سرشناس و صاحب سبک ایرانی بود.
او در دههٔ ۱۳۵۰ خورشیدی با آلبوم مرد تنهای شب به شهرت رسید. جنس صدای باس حبیب، استفاده‌اش از گیتار ۱۲ سیمی و آهنگسازی متأثر از موسیقی راک غربی، او را به‌عنوان هنرمندی متفاوت به موسیقی پاپ ایران معرفی کرد و از هنرمندان هم سبک او مسعود فروزانفر میباشند.
حبیب در سال ۱۳۶۲ به‌دلیل ممنوعیت خواندن وی در ایران، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۴ در لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا ساکن شد. او در سال ۱۳۸۸ با نگاشتن نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت، محمود احمدی‌نژاد، خواستار حضور در کشور شد و با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به همراه خانواده اش به ایران بازگشت و در رامسر، چهارصد دستگاه اقامت کرد.

همسر اول حبیب، شادی نام داشت. احمدرضا محبیان ثمره ازدواج حبیب و شادی است که در ایران زندگی می‌کند. شادی در دی ماه ۱۳۵۴ به دلیل آسیب در ناحیه پا که به بیمارستان رضا پهلوی (شهدای فعلی) مراجعه کرده بود، به دلیل تزریق آمپول پنی‌سیلین که برایش حساسیت زا بود، درگذشت. واقعه فوت همسر حبیب، و به فاصله دو ماه فوت مادر او، باعث شد که در اولین آلبومش یعنی «مرد تنهای شب» که در سال ۱۳۵۶ انتشار یافت بیشتر آهنگ‌ها را به یاد ایشان بخواند. آهنگ‌های «مادر» و «خرس کوکی» را به یاد مادرش، «شهلای من» و «خواب سرخ بوسه‌ها» را به یاد همسرش و «نگاهم» و «مرد تنهای شب» را به یاد هر دوی ایشان خواند.

کد خبر : 19865 ساعت خبر : 11:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19865
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات