دختران دریا روی صحنه می‌روند

کنسرت گروه «دختران دریا» ویژه بانوان به سرپرستی آرزو ضیایی ویژه بانوان سه شنبه چهارم خرداد ماه ساعت ٢٠ در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، قطعاتی که در این کنسرت اجرا خواهد شد، قطعات پاپ و فولکلور خاطره‌انگیز با تنظیمی متفاوت در قالب پاپ – راک و کلاسیک خواهد بود و همچنین قطعاتی هم برای این گروه توسط مسعود زارع‌فر (آهنگساز، تنظیم‌کننده و ترانه‌سرای این ارکستر) ساخته و نوشته شده است که برای اولین‌بار در کنسرت اجرا خواهد شد.

آرزو ضیایی (خواننده و سرپرست گروه)، فریماه عباسی (پیانو)، لیدا باقری (فلوت)، ویدا ملاحسنی (ویلنسل)، سحر رحیمی (گیتار)، ریما حسن‌زاده (گیتار بأس)، ندا بهزاد (درامز)، مژگان ابوالفتحی  (پرکاشن)، مریم طالبی و آتنا کریمی (همخوان) اعضای گروه موسیقی «دختران دریا» هستند  که  از  پاییز ٩۴ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

آرزو ضیایی متولد ١٣۶۶، از ١٣ سالگی با فراگیری ساز ویولن وارد عرصه موسیقی شد و از سال ٨۴ فعالیت حرفه‌ای موسیقی خود را آغاز کرد. وی دانش‌آموخته سلفژ و صداسازی به شیوه کلاسیک است.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند جهت  تهیه بلیت این برنامه به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

پایان پیام

در مورد ویولن

ویولن ساز زهی و آرشه‌ای است. این ساز کوچک‌ترین عضو سازهای زهی-آرشه‌ای است. اصالت این ساز به کشور ایتالیا بر می‌گردد.

برای نواختن روی شانهٔ چپ قرار می‌گیرد و با آرشه که در دست راست نوازنده است ،نواخته می‌شود.

کوک سیم‌های ویولن از زیر به بم به ترتیب: می (سیم اول)، لا (سیم دوم)، ر (سیم سوم)، سل (سیم چهارم).

اصوات سیم‌های مجاور نسبت به یکدیگر فاصله پنجم درست را تشکیل می‌دهند. در این وسعت صدا ویولن قادر است تمام فواصل کروماتیک و کوچک‌تر از آن را اجرا نماید. از معروفترین نوازندگان این ساز می‌توان به آنتونیو ویوالدی و نیکولو پاگانینی، آهنگساز و نوازنده معروف ایتالیایی، اشاره کرد.

تاریخچه ویولن در اروپا به قرن ۹ میلادی بازمی‌گردد. بسیاری معتقدند که ویولن نمونه تکمیل شده ساز رباب است. رباب‌ سازی است که بعدها وقتی به اروپا آورده شد و تغییراتی در آن به‌وجود آمد به نام ربک در اروپا شهرت گرفت.

 

کد خبر : 19010 ساعت خبر : 12:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19010
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات